[ Tichošlápek PETE č.1 ] [ Tichošlápek PETE č.2 ] [ Tichošlápek PETE č.3 ]
 
[ Další ]
 
 
  
    | 
         Středoškolské vydání  | 
    
       Občasník  | 
    
       ročník 1. č.1    |  
  
    | 
       Tichošlápek Pete   |  
  
    |   12. 10. 
      1998  | 
    
       Zaručené zprávy 
      z pochybných zdrojů  | 
    
       cena ? Kč   
        |  
  
    | 
       Úvodní slovo redakce  | 
    
       Tituly, za které se rozhodně nemusíte stydět (až na 
      výjimky)   |  
  
    | 
       Tento list bude 
      vycházet do té doby, dokud nás nezačne jeho vydávání nudit a nebo do 
      doby našeho zatčení. Veškeré zprávy jsou pravdivé, pokud ovšem nedošlo k 
      omylu u našich informátorů. Složení redakce je tajeno a přísně 
      střeženo. Nikdo o ní nic neví a pokud ví tak to nepoví. 
      A pokud poví, tak se nedá nic dělat. Přejeme příjemné čtení 
      a mnoho úspěchů 
      v životě.                                                          
      Vaše Redakce PS.: Veškeré své návrhy a připomínky vyvěste na 
      nástěnku. Jinak nás kontaktovat nelze (viz Vaše názory “veřejni” ? )  | 
    
       V této pravidelné rubrice se budeme setkávat s 
      dočasnými tituly, které byly v období mezi jednotlivými výtisky 
      uděleny různým žákům a učitelům. Tituly uděluje redakce a vy ji 
        můžete svými hlasy a tipy silně ovlivnit. Zde jsou jména prvních 
      otitulovaných osob: 
      Titul  Jméno Ožrala - zatím neudělen 
      -      Důvod: Pro velký zájem ze strany 
      studentů nemohl být spravedlivě určen právoplatný držitel tohoto titulu. 
      Snad příště, pokud bude redakce schopna rozhodnout.  | 
    
       Einstein - zatím 
      neudělen - Prase        bez 
      komentáře Zoolog      Lukáš Jirásek 
            Důvod: Za vzorné vedení místní Zoo ve 
      trídě P4C (myšlena samozřejmě nástěnka). Žebrák Jindřich 
      Hýrek      Důvod: Při cestě autobusem 
      zpět z Invexu se mu podařilo vysomrovat dvě jablka od jedné, též se 
      navracející, slečny. Šovinista  Jindřich 
      Hýrek      Důvod: Viz předchozí 
      titul.                                               
      Autor: Redakce  |  
  
    | 
      Nobelova 
      cena za vědu má horkého kandidáta |  
  
    | P a  ř  í ž (BIS, RIS, 
      K A S.)- Francouzská skupina dvanácti vědců, v jejímž čele 
      je dr. Pierre Vert, může právem doufat v udělení Nobelovy ceny. 
      Jejich objev se jistě zapíše do dějin. Po deseti letech bádání přes časté 
      finanční potíže, které mnohdy hrozily nuceným ukončením projektu, totiž 
      konečně prokázali vliv druhů světla a barev v souvislosti s 
      vyučováním. Dokázali, mimo jiné, že pokud se student snaží učit při 
      osvětlení s vyloučenou složkou červeného světla, informace 
      z oční sítnice jsou rychleji zpracovávány a jejich zpětné 
      vybavení je poté pro mozek podstatně snažší. Stejně tak světlo se spektrem 
      obohaceným o podíl zelené barvy výrazně pomáhá rychlejšímu postupu 
      při studiu žákům postiženým dyslexií. “Tito žáci jsou pak, až na výjímky, 
      stejně pohotoví a rychlí jako žáci bez vývojových poruch učení.”, 
      potvrzuje dr. P. Vert. “Zelená barva je totiž lidským okem nejlépe 
      identifikovatelná a náš zrak také dokáže zpracovat nejvíce odstínů 
      právě zelené barvy.  | 
    Naopak červené světlo a barva 
      rozptylují mozek neustálým analyzováním a zaostřováním oka na samé 
      hranici viditelnosti. K ukládání informací je pak využito o 27.8% 
      mozkové činnosti méně než obvykle. To má také za následek větší únavu očí 
      a navíc díky genetickému dědictví po našich předcích je červená naším 
      podvědomím vyhodnocována jako nebezpečí, protože je to barva krve, která 
      je u zvířat projevem zranění a smrti. Tyto aspekty při studiu 
      rozptylují a žák se nemůže soustředit tak, jak je to od něj 
      vyžadováno.” Test byl prováděn s 999 dětmi s různým inteligenčním 
      kvocientem. Až na pár jedinců byly výsledky u první třetiny dětí 
      učících se v zeleném osvětlení o 34,2% lepší než v druhé 
      skupině. Ta se měla naučit stejný text jako první, ale při červeném 
      osvětlení. Její výsledky byly o 12,1% horší, než při učení na normálním 
      denním světle. Nejhorší byl ale výsledek dětí, které se učily zadaný text 
      napsaný červeně při červeném osvětlení. “Při měření mozkové aktivity 
       | 
    
       byly zaznamenány extrémě vysoké hodnoty v oblasti 
      očního nervu, kde měl mozek velké obtíže s identifikováním 
      jednotlivých znaků. Zbytek šedé kůry mozkové se pak na ukládání informací 
      téměř nepodílel, protože byl z 87,6% zaměstnán čtením. Z toho tedy 
      plyne, že používání výrazné červené barvy při opravování není vhodné, 
      protože mozek je zaměstnán analýzou signálu z očního nervu. Ale ani 
      nový trend zelené barvy ve školství není dobrý. Oko žáka si zapamatuje 
      podtržené či přeškrtnuté slovo, které je bohužel napsáno chybně. Jako 
      nejlepší k opravování by byla modrá, která byla vyhodnocena jako 
      neutrální. Tou je však test zpravidla napsán, taže tato barva na chybu 
      nijak neupozorní.” uvedl dr. Pierre Vert našemu tisku závěrem.  
      Mgr. STANISLAV MALÝ, RNDr. ALBERT RORÝS autoři jsou 
      spolupracovníky redakce  |  
  
    | 
       Vaše názory “veřejně” ?  | 
    Koutek 
      poesie  |  
  
    | To není problém. V této kolonce se budou 
      vyřizovat vaše dopisy, připomínky, dotazy, návrhy (ty neslušné si nechte) 
      atd . Aktuálním názorům věnujeme v příštích číslech prostor 
      (není vyloučena možnost rozšíření počtu stran). Vaše spolupráce je vítána, 
       | 
    
       a proto, pokud například máte favorita na nějaký 
      titul, případně vymyslíte titul nový, neváhejte a napište. Hledáme 
      též nové externí spolupracovníky (zavedení nového sloupku není vyloučeno). 
       
      Adresa: Nástěnka ve třídě P4C. 
                                                                               
      Redakce  | 
    
       Zde bude v každém čísle uvedena báseň od neznámého autora 
      (třeba i váš výtvor).  
      Auto letí ze srázu řidič si dal půl mázu jestli dole 
      narazí kapotu si pokazí  |    
  
  
  
    | 
       Studentské prasátko aneb příloha pro znalce 
      žánru  |  
  
    | 
       Křížovka od stálého redakčního spolupracovníka FREWILa 
      (opravené - minulá verze měla chybku) 
      
      
        
        
          | 
             1.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             2.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             3.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             4.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             5.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             6.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             7.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             8.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             9.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             10.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             11.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             12.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             13.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |  
        
          | 
             14.  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
          
             (   )  | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            | 
            |    
        |  
  
    | 
       Legenda 
      1. Krátký skok v Assambleru pro MCS 8051  2. 
      Brutální léčba kóma počítače (nemyslíme kladivo) 3. Noční můra každého 
      správného studenta střední školy 4. Styl psaní pana prof. Vavrouška - 
      pomůcka - Kód VAVR-2, kódování zprávy za války (je jedno které) 5. 
      Křestní jméno oblíbené paní prof. Šikýřové (zasíláme pozdrav z 
      P4C a V1) 6. Příjmení oblíbeného pana prof. češtiny - pomůcka 
      - sedněte si sněhuláci, popř. bramboráci, popř ... 7. Váš 
      nejoblíbenější magazín, časopis - pomůcka - malá vtěrka, chceme to slyšet 
      (NAHLAS) 8. Oblíbené relaxační centrum studentů - pomůcka - 
      U našich, Na hrázi, U šuků, U kata atd. 9. Titul L. 
      Jiráska - pomůcka - nedávno udělen 10. Styl výuky pana prof. Jóra
      (nejstařšího) 11. Důvod oblíbenosti velmi výkonných a rychlých PC 
      486 na chodbě (Vivat strojárna, už aby tam byly) 12. Synonymum pro 
      zkoušení paní prof. Marie Žalské - pomůcka - též Hell 13. Ubytování pro 
      vysokoškoláky - (nemyslíme milionové vily) 14. Pseudonym spisovatelky 
      Johany Rottové (Karolína) - pomůcka - skinhedi pozor, nebyla tmavá ,ale 
      ...
  Závorky si nevšímejte a chutě ji vyplňte patřičným 
      písmenem.  |  
  
    | Výkonnější pomůcka pro méně zdatné - tzv. Big 
      help  |  
  
    | 
        
  |     
 
[ Tichošlápek PETE č.1 ] [ Tichošlápek PETE č.2 ] [ Tichošlápek PETE č.3 ]
 
[ Další ]
  |