Problém s přidáváním záznamů do databáze - webu došlo místo
Včera došlo k technickým problémům, kdy nešlo přidávat komentáře,
příspěvky do diskusního fóra a prostě nic, co nějak doplňuje texty do
databáze. Důvod byl velmi jednoduchý - prostě došel vyhrazený prostor.
Podařilo se mi reagovat poměrně včas a zrušit některé relativně zbytečné
věci, ale tím se situace uklidnila možná na několik dní. O víkendu zpustím
archivaci soukromé pošty, budou se reorganizovat komentáře u fotografií.
Tento postup by mohl na nějaký ten měsíc vše uklidnit, ale i tak je už
jasné, že na klasickém webhostingu provoz nebude možný. Traffic za měsíc
leden a zátěž databáze překračuje všechny únosné meze a bez vlastního
serveru a linky s neomezeným přenosem to prostě nebude možné. Pokud dojde k
nějakým výpadkům (nefunkční přidávání dat, dočasné odpojení celého
webu) předem se omlouvám, ale už to jde mimo mou vůli a síly. Momentálně
se mi vybavuje scéna ze Dvou Věží, kdy Gandalf před odjezdem z Edorasu říká
Aragornovi, že "Obránci musí vydržet." Snažím se mít Aragornův
optimismus. Ale je vás na web jak těch skřetů před Helmovým žlebem, jen
hradby technických omezení se vám prostě nemůže podařit překonat. Tímto
děkuji za všechny finanční příspěvky na provoz webu, budou využity
nejefektivnějším možným způsobem. Snad to bude stačit...
Víte, že se připravuje večerníček Hobit?
Ano, je tomu skutečně tak. Tentokrát se nejedná o žádnou kachnu určenou
k vyvolání "zvýšeného tepu" fanoušků. Skutečně se během nějaké
doby dočkáme animovaného večerníčku podle Hobita. Hudbu k němu skládá
Martin Kratochvíl, který také o projektu v rozhovoru na Frekvenci 1
informoval. Pokud máte jakékoliv další informace, budu za ně jen vděčný.
(Díky za tip patří Alchymistce)
Ian McKellen odpovídal na dotazy
Otázka: Jsou jezdci ženoucí se ze svahu do údolí Helmova žlebu
digitální, nebo jde o skutečné lidi?
Odpověď: Podstatná část z nich je vytvořena počítačem, ale pár
skutečných nás na scéně bylo.
Otázka: Byla během natáčení nějaká scéna, kdy jste měl problém
napojit se na postavu Gandalfa? Nějaká scéna, která byla obzvláště velkou
výzvou?
Odpověď: Nepamatuji se na žádnou scénu, ve které bych měl problém
pochopit emoce postavy. Ale pár akčních scén bylo poměrně skličujících,
především kvůli kombinaci živé akce a speciálních efektů - například
souboj čarodějů v Orthanku.
Otázka: Ve Fangornu, při setkání Aragorna a jeho společníků s
Gandalfem Bílým, jsou to vaše oči hledící z oslepujícího světla, nebo
Christophera Lee? A hlas je váš, nebo jeho?
Odpověď: Vše je to moje práce.
Richard Taylor mluvil o Skurut-hai
"Jsou vytvořeni k zabíjení a nikdy neutíkají z boje, proto nemají
na zádech žádnou zbroj, protože Sarumana ani nenapadlo, že by se někdy otočili
a prchli (pozn. zbroj na zádech se myslím hodí i v normálním boji, nejen
při útěku :o). Ale stejně jako spousta genetických slabostí našeho času,
i Skurut-hai jsou sužováni něčím, co Ridley Scott popsal hezky jako
"zrychlené chátrání" (accelerated decrepitude). Velmi rychle vypovídají
službu a Saruman ještě prostě nemá svou alchymii úplně doladěnou. Chtěli
jsme vybudovat analogii k chatrnosti hraní si s vědou v našem vlastním světě."
Tohle by docela vysvětlovalo "rozkládající se" vzhled skřeta v kalendáři k Návratu Krále. Ve třetím díle nás asi čeká ještě něco k příběhu Sarumana a jeho výtvorů (a nebude to jen čarodějova smrt).
Brad Dourif o roli Červivce
Můžeš
vysvětlit, jak zapadá Gríma do velkého obrazu o zlu ve Středozemi?
Saruman chce zničit lidstvo a prvním krokem je vyhlazení Rohirů. Aby toho
dosáhl, potřebuje obrátit Červivce, rádce krále Rohanu, proti němu a jeho
království.
Je to pro Tolkiena neobvyklá postava v tom, že koná proti svému vlastnímu
lidu.
Je jediným člověkem v příběhu na kterého si vzpomínám, jenž se obrátil
ke zlu, začal pracovat na záhubě lidstva. Proto musíte svou práci postavit
na vyprávění příběhu a já se zaměřil na to, jak lidi přesvědčit, že
jde stále o lidské stvoření.
Jak jsi přitom postupoval?
Nejdřív jsem si sedl k textům s Fran Walsh a Phillipou Boyens a prošli jsme
si, co chceme s Grímou udělat. Problém adaptace téhle části literární předlohy
byl v tom, že Tolkienova síla je v popisech a ne v dialozích. U Dickense,
který byl géniem na dialogy, můžete říct, kým jeho postavy jsou podle
toho jak mluví, ale tohle nemůžete tak úplně udělat u Tolkiena.
Takže kde jsi objevil svou inspiraci pro tuto roli ?
Rozhodli jsme, že Gríma bude ošklivý, že bude člověkem, kterého si jeho
okolí neustále dobíralo. A v tom neustálém vožení se po něm se Gríma
stal velmi dobrým ve čteních způsobů lidského chování. Protože pokud se
chcete vyhnout krutosti lidí, musíte myslet dopředu - proč si kdo myslí tu
kterou věc, jak budou na něco reagovat. Čtení lidí vás dostane z potíží.
Takže se naučil být v tom velmi, velmi dobrý. Je to velmi pozorný týpek,
s vrozeným talentem, s jasnou hlavou a bystrou myslí.
A tím pádem byl vhodný na místo důvěrníka krále Théodena?
To je přesně něco, co král potřebuje v rádci. Někoho, kdo si dá
dohromady, co se lidé chystají udělat a kdy. Jak by bylo nejchytřejší se
zachovat v situaci, kdy se lidé chystají udělat to či ono. Gríma je tím,
čím je právě proto, že zná odpovědi na tyto otázky. Na druhou stranu si
sám o sobě myslí, že je šeredný (pozn.: a taky že je), a že se
nikdy nestane plnohodnotným členem rodu, se kterým je tolik spjat. To, co potřebuje,
pokud jde o lásku, nikdy nemůže mít.
Řekl jsi, že sis představoval Grímu jako neustále dobíraného člověka.
Koho si představuješ jako jeho tyrany?
Tím byl každý, kdo ho nepřijímal takového jaký byl. Tyranem byl každý,
kdo mohl ale nemusel být členem králova rodu, nebo i několik lidí. Byl to
každý, koho si do té pozice třeba sám dosadil.
Jaké to bylo pracovat s Christopherem Lee na scénách v Železném pasu?
Paráda. Je to srandovní chlápek a skvělý vypravěč. Christopher byl všude,
zná úplně každou osobu na planetě Zemi a dělal ve svém životě snad úplně
všechno. Neexistuje nic, o čem by vám nedokázal vyprávět. Byl to
jediný člověk na place, kdo opravdu znal Tolkiena, a znal text knihy lépe než
kdokoli jiný.
Jaký byl váš dojem z Edorasu? Jak říkají všichni - byla to velmi působivá
podívaná.
Edoras byl nádherný. Bylo to jako by část Středozemě přeskočila do
současnosti. Díváte se na ten vysoký kopec a vidíte skutečný středověký
svět. Středověké kostýmy, meče a vůbec všechno. Pravděpodobně velmi málo
lidí se dostane na místo, které jakoby přicestovalo z jiného času a světa,
místo tak vzdálené skutečnosti, tak specifické a fascinující.
Byl ve filmu nějaký moment, který na tebe zapůsobil víc než kterýkoli
jiný?
Dělali jsme jednu interiérovou scénu s Mirandou Otto (Éowyn) - byli jsme
v nějaké boudě se střechou z vlnitého plechu a jak foukal vítr, ta věc
vydávala přesně takové zvuky, jako když ve hře Král Lear rachotili s
kovem aby vytvořili dojem bouře, hromů. V jednu chvíli už byly tak hlasité,
že jsem musel přestat hrát a křiknout na štáb: "Hoši, já nic neslyším."
A Miranda ten hluk vůbec nezaregistrovala, tak byla ponořená do scény. To
bylo opravdu pamětihodné. Ta holka musí být génius, být tak zabraná do
toho co dělá, že ani nezaregistruje, když neslyší druhého herce.