Popis prvních deseti minut Dvou Věží!
Španělský web Elfenomeno
uveřejnil popis prvních zhruba deseti minut Dvou Věží. Jak to tedy bude
vypadat, si nyní můžete přečíst i zde.
Dvě Věže začínají impozantním panoramatickým pohledem na Mlžné
Hory. Kamera přelétá přes strmé vrcholky a z povzdálí, stále jasněji,
začíná být slyšet povědomý hlas. Kamera se přibližuje blíže a blíže
horám, až se najednou ocitneme uvnitř. A v tu chvíli zjišťujeme, že hlas
patří Gandalfovi. Objevíme se totiž na můstku v Khazad-dűm a Gandalf je na
tom místě, kde byl naposledy viděn ve Společenstvu.
Vracíme se do sekvence, kdy Gandalf bojoval s Balrogem, a nakonec padl do
hlubin. Tentokrát ale nesledujeme Společenstvo prchající z Morie, ale místo
toho pozorujeme pád Gandalfa a jeho ohnivý souboj. Sekvence končí, aniž by
nám ukázala Balrogovu porážku, ale s největší pravděpodobností ji uvidíme
jako Gandalfovo vyprávění, flashback někdy v průběhu filmu (podobně jako
jeho útěk z Orthanku).
Ta scéna je neskutečně působivá a ohromující. Vypjatý začátek v
Hitchcockově stylu, který vás donutí nevěřícně kroutit hlavou a přemýšlet
nad tím, jak zvládnete přežít zbytek filmu.
Náhle jsme přeneseni na Emyn Muil, kde putují Frodo se Samem. Okamžitě, bez
dlouhého protahování, se objevuje Glum. Právě v této scéně je Glum
polapen a hobiti se rozhodují, že půjde s nimi a povede je do Mordoru. (jak
přesně to bude, odmítl zdroj popsat, prý nás chce alespoň trochu překvapit).
Poté přicházejí na řadu druzí dva hobiti - Smíšek s Pipinem. Neseni
skřety, snaží se nechat nějaké znamení svým přátelům a Pipin odhazuje
elfí sponu.
Nedostaneme ani chvilku na vydechnutí, protože se přesuneme do Železného
pasu, kde Saruman dává příkaz strašné armádě svých Skurut-hai, aby zaútočila
na pláně Rohirů. O něco později jsme svědky toho, jak Skuruti vyvražďují
město a několik lidí se snaží prchnout do Edorasu.
Na prvních deset minut docela slušný adrenalinový nářez, který nenechává nikoho na pochybách, že Dvě Věže budou skutečně temný film, jehož cílovou skupinou nejsou děti mladší 13 let ...
Video - televizní reklama na Dvě Věže!
A máme tu další výborné video! Tentokrát jde o televizní reklamu na
Dvě Věže a ve formátu WMV si ji můžete stáhnout z webu TheOneRing.net
(930 KB). Video obsahuje několik nových záběru nejspíše na Aragornovy
vzpomínky či vize Arwen a výborný pohled na armádu ženoucí se na Helmův
žleb. Vidět je také delší část ze scény, kdy Éowyn sleduje utrženou
Rohanskou vlajku letící ve větru. Škoda, že kvalita není zrovna valná.
Nově je také k dispozici reklama ve formátu MOV (velikost 2.2 MB). Žádné nové záběry, spíš mix klasický výborných scén z trailerů, ale podbarveno skvělou hudbou a dobře se na to kouká :o)
John Rhys-Davies mluvil o jedné scéně s Enty!
"Je zde jedna scéna, která v knize není, kdy Stromovous promlouvá k
ostatním Entům, že byl zničen celý les (v Železném pasu). Rozhodli
jsme, že by to mělo znít trochu jako když komunikují sloni, takové to
hluboké bručení a troubení, vyjadřující jejich bolest, zuřivost a odhodlání
něco vykonat. Mám dojem, že to bude jeden z nejfantastičtějších momentů
filmu."
Jak se dělal motion capture pro Pána Prstenů a kolik skřetů bude v Návratu
Krále
Jistě víte, že v Pánu Prstenů je používán systém Massive, který je
schopen generovat obrovské bitevní scény, které vypadají realisticky. K
tomuto účelu bylo ale nutné nasnímat skutečné pohyby lidí, aby se i ti počítačem
generovaní pohybovali tak, jak mají. K tomu slouží technologie motion
capture ...
Herec je oblečen v černém obleku pokrytém 50-ti světlo odrážejícími body a předvádí různé pohyby, údery a seky ve speciálním prostoru, který je pět metrů dlouhý, pět široký a čtyři vysoký. Je obklopen 16 kamerami, které nenahrávají jeho pohyby, ale snímají oněch 50 bodů a sledují jejich cestu v prostoru. Tyto pohyby jsou přeneseny do počítače a jsou z nich vytvořeny jednotlivé snímky, které lze později potáhnout detailní kůží, oblečením a tak podobně.
Bylo vybráno deset herců různých postav a stylů pohybu a s každým z nich v průběhu několika měsíců nahráno 250 až 500 různých akcí. Každý herec jinak tasí meč, jinak se kryje při útoku. V databázi je několik tisíc různých pohybů, které jsou systémem Massive automaticky přidávány jednotlivým bojovníkům v různých variacích. A výsledek? Realisticky vypadající armáda deseti tisíc různých skřetů pochodujících na Helmův žleb, který byl postaven jako obrovský model, bojujících na jeho hradbách i pod nimi a také efektně umírajících. Všichni ti skřeti, kteří šplhají po žebřících na hradby, jsou výsledkem počítačové animace a systému Massive.
Ale to není nic proti zkoušce, kterou bude Návrat Krále. Jestli nyní na plátně uvidíme bojovníku 10.000, pak v Návratu Krále (na Pelennorských polích?) má být na bojišti celých 100.000 skřetů a lidí!