WETA opět posiluje techniku - kdy překoná ILM; Co za informace přinesla sada obrázků; Titulky k ukázce ze Dvou Věží; Vítejte v pořadu Mňau aneb Chutná Středozemě
Napsal: Belcarnen dne 30.7. 2002, e-mail: cerovsky@jcsoft.cz


WETA opět posiluje techniku - kdy překoná ILM?
Je tomu pár dní, co jsem o společnosti WETA psal, že má pravděpodobně nejvýkonnější počítačový systém na jižní polokouli (spojený výkon mnoha strojů v jedné render wall). Mnohý z hráčů počítačových her závistivě pokukoval po konfiguraci každého z jednotlivých počítačů, které mají standardně 4 GB operační paměti pro každý procesor. To byla ještě nedávno normální velikost pevného disku. O pár dní později narostl počet serverů o hezkých pár desítek výše. Nesplnil se ani hrubý odhad počtu grafiků, kteří budou na tvorbu Dvou Věží potřeba. Ze 165 se mělo zvyšovat na 220 až 230. Nyní jich na plný výkon pracuje 250. Pokud vás problematika techniky okolo počítačových efektů na Pánu Prstenů zajímá, pak pokračujte ve čtení o tom, jak to vypadá v budově Weta Digital na straně údolí Miramar ...

"Někteří z našich umělců zde pracují 24 hodin denně," říká šéf techniků Scott Houston, jehož práce spočívá v zajištění toho, aby 250 výtvarníků mělo vždy k dispozici funkční nástroje pro plnění jejich úkolu. A tím úkolem je dotáhnout do zdárného konce efekty pro Dvě Věže. Peter Jackson potřebuje mít hotovou verzi snímku pro New Line nejpozději do 10 týdnů, aby se stihlo uvedení okolo vánoc. "Díky této výzvě jsme absolutně vytížení již několik posledních měsíců. Byl zčtyřnásoben výpočetní výkon, ztrojnásobena úložná kapacita a dodány další dvě spletité úrovně sítě, během čehož celý závod jel na warp faktor 10. Je to jako měnit motory na Boeingu 747 v 20 tisíci stopách, při rychlosti mach 2 a s 300 pasažéry na palubě." 

Když šedá saka z New Line před třemi týdny podnik navštívila aby se přesvědčila o postupu prací, schválila Houstonovu žádost o "více koňských sil" - zvětšení render wall, osazení nových procesorů pro práci s texturami a stínováním animací. A tak přibylo 476 serverů, každý se dvěma 2.2GHz procesory Xeon a 4 GB paměti na každý procesor! Zakomponováním do render wall podpoří stávajících 350 1GHz Pentií 3. Všechny nové servery pocházejí od Insite Technology, přidružené společnosti Renaissance, a do kupy je dávala firma Digital Video Technologies tak rychle, jak jen byl Intel schopen dodávat procesory. 

Skladiště bylo přeměněno na novou serverovnu a členové Houstonova IT týmu pracovali 24 hodin denně, aby to všechno zapojili do systému, který už je tak jako tak podle Foundry Networks největší TCP/IP síť na jižní polokouli. Každý server rack dostává hned po instalaci své jméno. Ta ze Středozemě (Amonsul, Baradour, Carndun, Durthang, Minas_Tirith a tak podobě) už docházejí, do pořadníku se dostávají výrazy jako Ruapehu či Tongariro (místa natáčení, to první je předloha Hory Osudu).

Na serverech běží program Renderman od Pixaru, operačním systémem je Red Hat Linux. Weta se i na pracovních stanicích přeorientovala na Linux. Výtvarníci pod tímto systémem používají programy jako Maya od Alias/Wavefront či Shake (nástroj na kompozici natočeného materiálu s tím vytvořeným na počítači) od Nothing Real (nyní zakoupený společností Apple). Využíván je i Houdini, Softimage 3D nebo Commotion. Nechybí spousta plug-inů vytvořených přímo ve Wetě, mezi které by se dal počítat i Massive, neskutečný systém pro generování masových scén s realisticky se chovajícími postavami. 

"Jsou zde lidé, kteří pracují na vzhledu každé nestvůry. A takoví, co je animují - přidávají chůzi, pohyby. Pak jsou tu také výtvarníci pracující na světlech, stínování a texturách. Máme oblast pro vývoj prostředí - mraky, kouř, oheň, voda. Všechny tyto vrstvy jsou spojovány a komponovány do finální scény." Tato finální kompozice stále běží jen na osmiprocesorovém SGI Onyx, protože používaná aplikace (Inferno od Discrete Logic) jede na operačním systému Irix právě od SGI. 

Primární pracovní stanice grafiků jsou dvouprocesorové IBM, ale většina si ponechává v záloze i stará SGI pro ověřování některých efektů. "Ze začátku tu byla potíž se stabilitou Linuxu a podporou ovladačů, ale většina už byla vyřešena." Když výtvarník opustí svou stanici, monitoring sítě to zaznamená a přidá její výpočetní výkon do render wall, která se tak může dostat až na 1300 procesorů.

Více než dva terabyty dat jsou ve Wetě vytvořeny každý den, ale každá renderovaná scéna nemusí být uložena - jen skripty co určují, které elementy budou použity v záběru. Takže se musí zálohovat asi jen 300 gigabytů dat každou noc. Houston má k dispozici zhruba 200 terabytů úložné kapacity. Vyhradil pro ni speciální místnost v pořádně klimatizované počítačové místnosti. Na vrcholné pozici stojí  StorageTek L700, 60 terabytová úložná mašina, která nahradila původní 20 terabytovou StorageTek 9710. 12-procesorový SGI Origin 2000 s programem Data Management Facility (DMF) je využíván pro správu přenosů z této do on-line skladovny. "Co potřebujeme je dát grafikům co největší výpočetní  úložnou kapacitu," říká Houston.


Co za informace přinesla sada obrázků ?
Včerejší nášup obrázků z prodlouženého DVD a ze Dvou Věží přinesl nejen potěchu očím všech fanoušků, ale také potvrdil několik zvěstí, které se už nějakou dobu tradují. Krom klasických a očekávaných scén jako je předávání darů v Lórienu uvidíme i mnoho dalšího. Vezměme si to tedy pěkně popořádku ...

 

Titulky k ukázce ze Dvou Věží
Thalicraban zpracoval titulky k ukázce ze Dvou Věží. Fungují u MPEG / DivX verze ukázky a jsou ve formátu AQT (na většině oblíbených přehrávačů fungují). Velikost je jen 1 Kb, toho textu není moc. Použit byl překlad od Lollitky uvedený v komentářích právě v článku o ukázce.
Stahovat můžete ZDE


Vítejte v pořadu Mňau aneb Chutná Středozemě
Příspěvek do soutěže zaslal Paní prstenu

V dnešním díle si představíme pár vynikajících receptů, které čerpají výhradně ze surovin, které najdete jen ve Středozemi!!
Naším prvním dnešním receptem bude hobití guláš, tzv. hogul.
Vezmeme největší hrnec, jaký na skládce najdeme a naplníme ho po okraj vodou, stačí z potoka či z říčky (Vy, co bydlíte v blízkosti Temelína, nevěšte hlavu, nevadí radioaktivní voda). Poté vezmeme několik nadrobno nakrájených hobitů (nejlépe chutnají ti hobiti, kteří mají jména začínající na F, B, P, S, a zbytek písmen abecedy) a přidáme je do vody spolu s nakrájenou zeleninou, např. zelí, kapusta, kukuřice či mrkev. Hrnec dáme na oheň či na sporák a počkáme, než se na vodě začnou objevovat bublinky zbarvené do červena. Mohou vyplavávat i kusy masa či chlupů, ale to tak má být. Když se začne vše okolo barvit do ruda, sundáme hrnec z ohně a za stálého míchání rozlejeme do předem vyhrabaných důlků v zemi, neboť hobiti jsou vždy spojení se zemí. Dobrou chuť!

Dalším dnešním receptem je elfí koktejl, tzv. Quendtejl, velmi oblíbený zvláště dětmi pro lehkou přípravu.
Vezmeme mísu, velkou podle toho, kolik osob hodlá Quendtejl pít. 
Do ní dáme čerstvou elfí šťávu, kterou vymačkáme z omytích a chemicky ošetřených elfů, pocházejících jen z těch nejlepších sadů na slunci. K ní přidáme pěnu do koupele, nejlépe s jahodovou vůní a dle chuti také různé vodičky na vlasy a pro mírné zhoustnutí také gel na vlasy. Když už bude koktejl podle Vaší chuti, zamícháme ho a přizdobíme sklenici patřičně upraveným prstem, nosem či uchem, dle chuti. Pro děti doporučujeme přidat shnilé jablko či hrušku. Pozor!! Do tohoto koktejlu nikdy nepřidáváme přípravky neprošlé po datumu spotřeby a také čerstvé ovoce!
Dobrou chuť!

Posledním receptem v dnešním dílu Mňau aneb Chutná Středozemě jsou trpasličí koláčky, kterým říkáme také trepky. Jsou velmi vydatné a skutečně dlouho trvanlivé, vhodné zvláště jako svačina na výlet či na horskou túru. 
Do mísy či do hrnce dáme hrubou mouku a vodu, pouze však s chemickým vzorcem H2O+další stejně omamné a psychotropní látky. Pořádně promícháme (nejlépe holýma rukama, omytýma v 100% alkoholu). Když vytvoříme husté těsto, uplácáme z něj kuličky a položíme je na vymazaný a vysypaný plech. Na vymazání doporučujeme trpasličí krev a na vysypání trpasličí vousy. Plech vložíme do předem rozehřáté trouby a pečeme koláčky na 200 stupňů Celsia. Když už se nám koláčky zdají upečené do barvy pravého trpasličího zlata, vyndáme plech z trouby a necháme koláčky trochu vychladnout.
Poté, co vychladnou na teplotu varu, je uložíme do košíčků z mithrilu (každý koláček zvlášť), které si předem připravíme a také je vymažeme trpasličí krví. Poté je uložíme na slunce do vhodně vlhkého místa a dle potřeby odebíráme.Dobrou chuť!
A to je z našeho dnešního dílu Mňau aneb Chutná Středozemě opravdu vše. Přejeme Vám příjemný den a dobrou chuť!!



..:: Článek na webu: http://www.jcsoft.cz/fantasy/viewnews.asp?id=262 ::..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tento text byl převzat 04.12.2024 9:21:11 z webu Film Pán Prstenů - http://lotr.jcsoft.cz/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------