Spoiler zprávy nejen o Dvou Věžích - těšíte se na 45 minut trvající bitvu o Helmův Žleb? (doplněno 9.7.); Několik ikonek pro všemožné použití; Reportáž z dřevárny Pán Prstenů 2002 od Gluma - kdo tam nebyl o hodně přišel Napsal: Belcarnen dne 5.7. 2002, e-mail: cerovsky@jcsoft.cz
Spoiler zprávy nejen o Dvou Věžích - těšíte se na 45 minut trvající bitvu o Helmův Žleb? Na diskusním fóru Games Workshopu se objevilo několik zpráv o Dvou Věžích. Maník od této společnosti, která měla k filmu vždy hodně blízko, prozradil na Games Day spoustu hodně zajímavých informací. TheOneRing.net, který přepis všech těchto zpráv uveřejnil, si není úplně jist jejich pravdivostí. Ale ať tak či tak, čte se to moc dobře :o)
Doplněno: zpráva o elfím komandu a Haldirově smrti byla potvrzena jedním z "elfů". Ten byl, jak sám píše, mrtvý dlouho před Haldirem.
6.7. - Bilbo se sice neobjeví ve Dvou Věžích, ale v Návratu Krále ano. Už jako velice starý muž pronese něco ve smyslu: "Jsem připraven na další dobrodružství!" a odkráčí s Frodem do dáli k zapadajícímu slunci ...
Stínovlas není žadný drobeček. S Gandalfem dosahuje výšky 14 stop, tj. přes 4 metry.
Scéna se "surfujícím Legolase" ve filmu bude. To ostatně potvrdila i poslední ukázka, viz. tento obrázek
Bitva v Helmově Žlebu bude dlouhá 45 minut. Jedna obrovská bitevní sekvence bez přerušení!
V Helmově Žlebu se opravdu objeví Haldir s elfím komandem. Trochu v rozporu s knihou, kde naopak Legolas říká, že by si přál, aby tam někdo z jeho příbuzných byl. Když padnou zdi, tak elfové údajně obětují své životy v boji se Skuruty a dají Rohanům čas k ústupu.
Haldir v Helmově Žlebu zahyne! Jeden ze Skurutů ho vyřidí dříve, než mu Aragorn stihne přispěchat na pomoc. Ovšem v době jeho úmrtí už bude většina ostatních elfů dávno v Mandosových síních ...
Zničení Železného Pasu enty se naopak prý ve filmu neobjeví. Údajně uvidíme jen enty na místo mašírovat a pak už jen výsledek. Možná se ta bitva objeví v rozšířené edici na DVD (?!?). Tohle zní dost divně.
Většina figurek k filmu bude na trh uvedena už před premiérou, ale fanoušci plastu si budou muset počkat na Gluma a Stromovouse. Tam tvůrci filmu chtěji, aby je divák spatřil nejdřív v kině ...
Peter Jackson údajně chce mít Gluma pořádně úlisného a s největší pravděpodobností ve filmu prozradí i jeho hobití původ.
Arwen bude v Helmově Žlebu také, ale prý to není tak hrozné. Ten člověk z Games Workshopu dokonce prohlásil, že nechápe, proč z toho všichni dělají takovou aféru. Inu snad to bude opravdu něco podobného jako "bojující Arwen", která k jizvě nakonec přišla od větve stromu ... 9.7. - tato informace byla popřena
Můžeme se těšit na úžasné olifanty a vrrky :)
Games Workshop má licenci na všechno okolo LOTRa a věcí svázaných s ním, takže uvede na trh i to, co ve filmu přímo není. Například Bitvu Pěti Armád z Hobita či Balina se svými muži bojujícího v Morii
Peter Jackson údajně řekl, že chce natočit Hobita. Ale už teď dělá na dvou dalších filmech. Jedním z nich je cosi z První Světové Války, údajně něco jako "Zachraňte vojína Ryana" z té doby. ... 9.7. - tato informace byla popřena
V Návratu Krále se možná opět objeví Sauron ve fyzické formě.
Několik ikonek pro všemožné použití
Na Originalicons se objevila sada ikonek pro všemožné použití. Co třeba do diskusního fóra? :o) Užijte si je ...
Pokud vás zajímá, odkud pochází velká část těch nových záběrů, pak vám jistě svitne po shlédnutí nové ukázky či případě obrázků z ní vytažených.
Reportáž z dřevárny Pán Prstenů 2002 od Gluma - kdo tam nebyl o hodně přišel
PP2002 aneb jak to viděl glum
Prolog
Komunikuju čile pomocí SMSek s LÁĎOU, který je s ANDREM na cestě z Prahy do Brna. Máma ve vedlejší místnosti zasvěceně vysvětluje návštěvě, že se chystám na "sraz hobitů". Mám pocit, že vezmu dřevěný meč a začnu vraždit hned teď.
Dorazili jsme do Ostrova u Macochy. Autobus praská ve švech takže chvíli trvá než se banda dřevěných válečníku dostane ven. Nějaký kluk s kolem nás vede kolem malého rybníčku do zarostlého kopce.
Cestou míjíme dřevěnou chatrč a dle postávajících štamgastů usuzujeme, že jde o místní krčmu.
Cesta do kopce je ubíjející. Mám pocit, že pokud to brzo neskončí, vypustím duši.(stan se pronese)
Konečně jsme nahoře. Před námi se rozprostírá veliká louka ohraničená lesem. Všude rostou stany jako houby po dešti.(převážně typ,který sem si pro sebe nazval jako "kupka":)Během dne jich napočítám víc jak 70.
Některé stany jsou seskupeny v kruhu kolem bojové zástavy (Harad,elfové) Stavíme si taky stan, zkoušíme zbraně a oblečení. LÁĎA ode mě fasuje kruhový štít(60cm překližka,koberec,gum.hadice obruba)
ANDRE zkouší obouručák. Mě zůstává jednoručka. Problém je trochu s rukavicemi. Nakonec si Andre musí vystačit s pravou a já levou (což mi nevadí,protože mám namlácenou pravou ruku, takže nepotřebuju obě rukavice) Večer trávíme nácvikem šermu, noční bojovkou mlácením se novinama,trajdám mezi stany s flétnou občas se ozve konkurence :-) Do noci se sedí u ohňů a zpívá.
Druhý den ráno. Když někdo koukne na naši trojku spatří skřeta ve veliké černé vestě, teplákách a teniskách se štítem v ruce, dále šermíře v maskovacích kalhotách, kanadách,červeném tričku(později maskáč.blůza) a malé černé vestičce máchajícího obouručákem. A nakonec kanadoidního skřeta celého v černém s černým pláštem. neustále se držícího za pravý loket a hudrujícího, že meč v levé ruce je na levačku. Rozbíjím uhlí a mažu si ksicht. Ostatní toto odmítají ač jedeme za skřety :-) Postavili jsme se do dlouhé fronty na registraci hráčů.
Do sešitu píšu jména, kontakty a stranu Mordor za kterou chceme bojovat. Jeden z organizatorů si povzdechne proč se tady všichi hlásí za temnou stranu. Platím zápisné. Fasujeme znak Mordoru(červené oko na obdélníku černé látky)a sichrhajcku. Přecházíme do druhé fronty na schvalování zbraní. Na zemi se tam povaluje vlasatý skřet.(pozdější Nazghul) Půlka hlavy černá, půlka červená. Dávám mu zbraně. U jednoručky prohlašuje, že ji musím zkrátit jinak je to obouručák. Palici úplně zavrhuje. Na štít reaguje prohlášením, že je velkej. Odvolávám se na internet... ihned diskuzi uzavírá s tím, že na štíty se může vy****, protože jim nikdo nedal míry. Spadl mi kámen ze srdce. Štít tedy prošel. Zbylé zbraně dostanou bílou nálepku, prošly tedy také. Obcházím stany a snažím se sehnat pilku, abych si zkrátil meč. Konečně nacházím malý tábor elfů, kteří mi pilku ochotně půjčí. Všichni mají pomalovanou jednu tvář krásně tvarovanými zelenými ornamenty. Vlasy stažené kusem zelené látky. Po louce se pohybuje i několik elfích lučištnic. Zelené šaty loveckého střihu, pláště, vysoké boty. Opravdu moc jim to sluší.
Jde se na prohlídku bojiště. Řeka, okraj moře, les(výhody pro elfy), hory(projdou jen trpoši) vše je označeno barevnými fáborky. Pevnost, brody či jiné průchody bílými provázky. Průměrná pevnost sestává z vnější hradby(provázek přerušen v místě brány) a centrální budovy resp. věže(provázek bez přerušení) Přes "hradby" můžou obránci bojovat zatímco útočníci můžou pouze skrze bránu. U vchodu je vždy cedule s názvem objektu
a jeho cenou v glejtech. Pokud obléhatelská armáda nemá dostatek glejtů(získaných zabitím nepřátel) na "vyplacení" pevnosti, nemůže ji obsadit ani kdyby byla úplně prázdná. Po skončení exkurze se provádí na louce cvičná "řadovka". Armády se řadí proti sobě a jdou do akce. Elfové, Gondorští, Rohani, Trpaslíci stojí v úhledných formacích pod svými zástavami. Někde mezi nimi by mělo být vidět i Gandalfa (bílá paruka,vousy,modrý klobouk,plášť). Radagast má krásnou hůl zakončenou plyšovým zvířátkem obklopeným zelenými listnatými větvičkami. Na konci války mu z té zelené parády prý už nezbylo nic.
Na opačné straně bitevního pole se rojí armády skřetů a Haradu. Zdá se, že mají mírnou početní převahu.
V jejich čele stojí Nazghulové, Balrog a Haradský král. Jedinou dobře organizovaná sílou je jednotka Haradských v červených šatech s kovovými helmami a brněním. U skřetů jsou na tom se zbrojí nejlépe Nazghulové. Na dolním konci louky kousek stranou od ostatních stojí v dlouhém plášti s kožešinovým límcem Saruman v čele svých Skurut-Hai. Zřejmě váhá na kterou stranu se přidat. Zazněl povel k boji.
Skřeti se s řevem se vrhají vstříc nepříteli. Pohled je to opravdu velmi působivý. Postavy v černých maskáčích půlka hlavy červená, půlka černá, zmalovaný skřet s kovovou rohatou helmou+kruhy nejen v uších, ale i v nose(+modré oči) skřet ve velké přilbě pokryté kožešinou(bude mu pěkné vedro) Na druhé straně trpaslíci s velkými sekyrami a monstrózními kladivy, bojovníci v bílých pláštích s bílými štíty popsanými runami, sem tam plátová zbroj, kožená, hodně kroužků. Mlata byla pěkná. Akorát jsem hned na začátku natrefil na rychlého elfího šermíře. Šmik, šmik a už odcházím mezi mrtvé. Měl o hodně lehčí meč řekl bych. Grrrrr!
Po skončení cvičné bitvy vyrážíme do terénu zaujmout pozice. Uprostřed pevnosti stojí Balrog s bičem v ruce. Někdo se ho ptá jestli ho opravdu bude používat. Odpovídá záporně. Jeden Nazghul nám přiděluje první glejty. Červený čtvereček papíru (1x1)s černou lebkou(připichujem na sichrhajcku,která drží znak). Bílá strana má glejty samozřejmě bílé. Dostáváme ještě navíc obrázek vrrrčího jezdce. Až nás někdo zasáhne, zabije tím nejprve Vrrka. Kartička se pak musí zahodit. Pokud už nemáme Vrrka, tak zásah do končetiny (nad kolenem či nad loktem) je za -1 životů a zásah do trupu za -2 životy. Což skřety moc netěší, protože mají jen 2životy (ostatní rasy 3) Během hry organizátoři skřetům poč. životů zase zvýší. Kromě Vrrků u skřetů jsou ještě "koňské" kartičky
u Rohanu a mumak pro Harady.(Mumak měl nahánět strach koním a tím je automaticky ničit) Nevím jak to fungovalo u ostatních, ale nám Mordorským skřetům už nebyly přiděleny žádní další Vrrci kromě těch na začátku. Další speciální jednotky jsou Obři resp. Zlobři. Nazghul vybírá z posádky pevnosti 4 statné bojovníky a povyšuje je na Zlobry. Mají o 2 životy víc než běžný skřet. Běžný pěšák může na stálo získat víc životů povýšením až odevzdá veliteli dostatečný počet glejtů od zabitých nepřátel. Pokud sem si všiml tak Gondoři měli spec. bojovníky tzv. Lordy a ti způsobovali vyšší zranění než běžný bojovník. Vím to z první ruky. Bohužel. Haradi používají na přepravu přes řeku "lodě". Bojovníky se zvláštním popruhem na opasku. Když někdo chce převézt chytí se popruhu a je na druhý břeh přetažen. Počet převozů je silně omezen, ale i tak je to výhodné. Později spatřím scénu v níž je jeden skřet přetažen a v následujícím okamžiku napadá Radagasta zezadu.Trpaslíci mohou procházet horami. Elfové se "ukrývají" chycením za strom a mají bonus ke střelbě ze svého lesa(ubírá o živ.navíc)
Naší základnou se stává Minas Morgul (MM). Z mého pohledu po levé ruce teče "řeka"(lesní cesta ohrazená modrými fáborky). Nahoře na ní se nachází dva strategické brody. Jsou příliš daleko, aby je bylo vidět, ale zato je slyšet řev bojujících. Po pravé ruce kousek dál je Barad-Dur (věčně prázdná). Začátek války nevypadá dobře ... stará známá pravda každý začátek je těžký. Do MM proudí desítky mrtvých skřetů a nakonec i Haradských.
Brody se nepodařilo udržet. Bojovat tam může vždy omezené množství válečníku (5?) A ke všemu je ještě ostřelují elfové z druhého břehu. (naštěstí se vyskytují jen po malých skupinkách a né větších oddílech)
Skřeti v podstatě nemají žádné lučištníky. Postupem času se pár ostrostřelců objeví a budou provádět snajperské přestřelky s těmi na protějším břehu. Ale to až později :-) Teď praská pevnost ve švech, ztráty jsou opravdu těžké. Během dne ubude střetů velkých armád a boj se rozpadne na jednotlivé šarvátky menších oddílů či jednotlivců. Jeden z nejlepších zážitků přichází společně s jednotkou nepřátel směřující k MM.
V dálce je vidět řadu ozbrojenců formujících se k útoku. Skřeti na nic nečekají a přechází do živelného protiútoku. Začínají řvát. Ti nahoře váhají...jejich řada kolísá. Skřeti se tryskem blíží za neustálého řevu.
Nepřátele to psychicky nezvládli obracejí se a prchají !
Nazghulové si přicházejí pro posily. Každý z nich má jinou taktiku. Jeden se vždy přiřítí, mává svojí polokosou na dlouhé násadě, a vyvolává do boje všechny živé skřety. Hned se obrací a běží zpět. Na brody !!!
Cestou kontroluje velikost své armády a když se mu zdá příliš malá popohání opozdilce argumentem, že pokud se okamžitě nepřipojí k útoku všichni budou mít život dolů:))) Prostě Nazghul…
Jednou se zase vrací a hrozně proklíná Gandalfa. Sbírá armádu a vyráží s pevným odhodláním podlého čaroděje dostat za to, že na něj seslal Paniku. Další Nazghůl je spíš sólista. Nikoho nenutí, aby s ním šel.
V klidu se prochází ve své impozantní plátové zbroji a v hrůzu budící masce(helma polepená jakýmsi nazelenalým kobercem). Přepočítává si modré papírky magů a napichuje je na sichrhajcku. Pak vyráží ma lov. Účastním se akce ještě s dalším skřetem jako ochranka. Nazghul přichází k velkému chumlu nepřátel.
Ti z něj mají viditelně obavy. Už vědí, že dokáže kouzlit a je prakticky nesmrtelný (údajně pokud živ. klesnou na 1 v pohodě odletí do pevnosti se "vyhýlovat") Situace se ovšem mění když se pořádně rozhlédne kolem sebe. Zjišťuje totiž, že má jen dva skřety proti veliké přesile. V tomto nerovném boji umírám ani nevím jak. Že by na útěku?:)))
Můj pohyb po bojišti je víceméně konstantní. Pendluju mezi brody a Minas Morgul. Přesunuju se s posilami.
A pokud přežívám déle, tak se někdy dokonce dostanu i na druhý břeh. Umírám většinou při boji s Trpaslíky, jejichž řady se snaží postupovat na MM nebo třeba prošpikován elfími šípy přímo u brodu. Jednou je to kruhový sek sekyrou přes trup, podruhé zas elfí lučištnice broukající si nějakou anglickou písničku. Jindy zas dva bojovníci s mečem a jeden se sekyrou . Prostě celá plejáda smrtí. Ale mě to nevadí. Mávám mečem, uhýbám sekerám, palicím.. Snažím se sejmout štítovníka ...bez šance. Vesele odevzdávám glejt elfímu lučištníkovi, kterému sem sice stihl odseknout šíp v letu, ale ten druhý mě trefil do srdce. Občas se mi dokonce podaří taktizovat. To máte perfektně vyrovnanou řadu Trpaslíků nebo Gondorů a proti ní naprosto chaotický shluk skřetů(typická formace), kteří většinou útočí. Já si takhle pěkně vyčíhnu, kdy se nikdo nestará o týl a rychle je obcházím zezadu. UAAAAA! pic, bum, bum au ua, a sakra ... no alespoň sem je vyděsil a rozhodil trochu řadu. Ale kromě stereotypní spotřební války o brody se objevují i zajímavější situace a akce.
Přichází Nazghůl a s vítězoslavným usměvem oznamuje, že jdeme zničit Družinku. Hned se najde dostatek obživlých skřetů lačných Gandalfovy a hobití krve. Oddíl asi 15 bojovníků směřuje rychlým krokem doprava od MMorgul, míjí bránu Baradu Dur a poté mění směr doleva nahoru. Po pár minutách je Družinka zaskočena rohu hrací oblasti. Gandalf zuřivě listuje v manuálu a hledá vhodná kouzla. Ostatní bezradně kroutí hlavami. Skřetí horda útočí. Většina Družinky je pobita, zbytek prchá. Zdá se, že čaroděj neměl manu.
Jak jinak si vysvětlit to snadné vítězství ?
V jiné zajímavé akci je komando skřetů vedeno Zlobrem do týlu nepřátelských jednotek u brodu. Než se útočníci dostanou na místo určení musí udělat velikánskou okliku kolem Gondorské pevnosti, Orthanku a Helmova žlebu. Na cestě potkáváme partu malých klučinů s láhví sodovky nebocotoje. Tato událost způsobuje roztažení skřetí kolony na několik desítek metrů. Had bojovníku pokračuje v postupu.
Z dálky se zdá Gondorská pevnost prázdná, ale my máme jiný úkol. U Orthanku se, ale banda skřetů zastavuje a mlsně pozoruje jediného obránce. Vychází najevo, že jde o Sarumana a tudíž by ztráty byly asi velké. Né-li absolutní. Naše rozhodování usnadnilo čarodějovo prohlášení: "Orthank je NEDOBYTNÝ". Dál už cesta probíhá bez větších průtahů až na "zakoupení" nebráněného Helmova žlebu (Rohirové po návratu zjistí,že se musí léčit jinde). Dorazili jsme k brodu ze strany odkud nás nikdo nečekal. To je překvapení! Ovšem dlouho nevydrželo, protože dorazily nepřátelské posily a komando obkličují. To už sleduji coby mrtvola vracející se s mečem zdviženým jílcem nahoru do domovské pevnosti. V Minas Morgul se neustále doléčují všelikeré mrtvoly včetně Haradských. Haradi mají totiž svoje město hodně z ruky. Skřety těší, že jim vedle brány stále stojí dobře vycvičená armáda byť mrtvých spojenců. Počasí během války nám vcelku přeje až ke konci se šeří a začíná trošku pršet. Říkám, že takové strašidelné šero by mohlo dávat skřetům nějaké bonusy. Z přemítaní mě však vytrhl příchod Sarumanových Skurut-Hai, kteří se chystají vzít Morgul útokem. (Nevím proč, ale znak s bílou ruku si všichni "opravili" začerněním všech prstů kromě prostředníku:))) Naštěstí se nám daří uplatit je glejty takže nás nakonec podporují. Alespoň na chvíli.
Nazghúlové mají neustále zálusk na Lorien.(prý je tam ukryt Grond) Účastním se minimálně dvou nájezdů, ale nikdy nedorazím na místo. Při jedné takové cestě potkáváme Medděda a jeho lidi (?)
Mají jednu tvář pomalovanou bílými a černými pruhy. Skřeti zpomalují a pozorují alternativní kořist.
Medděd si chystá svoji obouruční sekeru. Jeden z jeho družiníků se projevuje jako rozený diplomat. Prohlašuje, že jejich pán má jisté kouzlo. Zařváním kterého, pokud zaútočíme, nás zabije, ale je taky.
Skřeti pochopili a pokračují na Lorien.
Z našich šturmů do kopce si vybavuji další zajímavé scény. Gandalf stojí před rozptýlenými řadami elfů … nebo Gondorů,no prostě světlé strany, a luští jakýsi svitek. Kolem něj je několik metrů volného místa.
Skřeti nesnáší magii. Kdo by měl zájem stát se žížalou a plazit se dvě minuty po zemi, být posedlý láskou ke stromu, nemoci používat rozžhavenou zbraň, prchat v Panice až do své pevnosti či dostat tenisákovým Fajrbolem ? A to jsou jen ta nejužívanější kouzla o nichž jsem slyšel. Magie je hrozná zbraň. Na vlastní oči jsem viděl jakéhosi mladého světlovlasého čaroděje v narůžovělém plášti jak ukazuje postupně prstem na tři skřety a povídá něco o blescích. Skřeti byli rozzuřeni, ale také vyřazeni. I magické zbraně jsou nebezpečné, jediným sekem 3 životy, to je jistá smrt ! Takto vyzbrojený Nazghul přeletí řeku, začaruje, pozabíjí pár nešťastníku a zase se v klidu "vzduchem" vrátí na druhý břeh. Měl jsem čest vidět ho v letu. Šel pomalu s roztaženými pažemi a kroutil rukama v zápěstí. Smíchy sem se mohl potrhat, ale obdržel jsem chladný až nechápavý pohled:o) Jindy zas v dálce vidíme, jak Gandalf bojuje s Balrogem pomocí hole a meče (patrně půjčeného). Balrog se jemně ohání bičem. Pěkná exhibice. Jindy zase sleduji rozhovor dvou Cpček…vzpomínají, jak jeden na druhého použil rozžhavení zbraně, zasažený odhodil meč a tasil další, zase obdržel Rozžhavení, odhodil a tasil další … :-))) Jak to tenkrát dopadlo opravdu nevím.
Jako obvykle sedím v pevnosti a čekám až obživnu. Nazghul nařizuje další útok, bůhví kolikátý už.
Snažíme se k Lorienu dostat míň obvyklou cestou, jenže zase nás cosi zdrží. V průchodu do Mordoru bojuje hrstka Trpaslíků,Elfů a Gondorů proti přesile. Nastává zvláštní paradox... my, kteří přicházíme z hloubi temné země, vidíme zády k nám stát tři Trpoše zaměstnané bojem. Váháme, co dělat. Můžem je sejmout během pár chvil. Nakonec problém řešíme řevem. Trpoši zjistili, že jsou obklíčeni, a rozladěně brblají. Z tohodle se nemají šanci dostat.
Útoky Trpaslíku už ustaly. Škoda. S těmi hejhuly označenými znakem zkřížených seker ve žlutém poli sem se pobavil nejvíc. Dál od řeky se objevuje jednotka nepřítele, ale zase se stahuje zpět. Nechápu proč.
Kde všichni vězí ?! Vůbec nevíme, co se tam nahoře děje. Kolem poloprázdné Barad-Dur (stojí tam jen Nazghul v plátové zbroji) brousí skupinka elfů. Skřeti okamžitě reagují a z Morgul proudí posily. Nastává zvláštní diskuze s narušiteli. Oni totiž tvrdí, že jsou "létající" elfové. Tudíž jim nikdo nemůže ublížit. Čert ví, co je tohle za magii. Nakonec "odlétají" bez boje pryč. Po další době uzdravování a drobných šarvátkách přichází proradný Saruman a tvrdí Nazghulům, že se rozplynuli. Temná strana prý prohrála, protože Gandalf teleportoval Froda do Barad-Dur a Prsten byl zničen. Nazghulove vzteky bez sebe odchází ostentativně na pivo a nechávají zmatené skřety napospas pochybám. Podle malé posádky Barad-Dur nikdo pevnost neopustil, protože svačili. Nejvíc mě vadí, že nás nikdo neupozornil, že i takovým způsobem lze prohrát. A taky sme vůbec nevěděli o Prstenu v Barad-Dur. Že by záměrná provokace Sarumanova ? Kdo ví ? V dalších bojích se objevuje Nazghůl v plátové zbroji na straně skurut-hai. Ten bastard Saruman ho překonvertoval :-)
Druhý uražený Nazghůl se vrací a vypravuje poslední armádu proti Lorienu. Na bojišti je vidět, že velká část hráčů už nebere nepřátelství vážně. Navzájem diskutují či jen tak postávají. Tu a tam je vidět dvojice bojující na férovku. Zbylí elfové se stáhli do pevnosti nebo jen tak zevlují. Všude vládne chaos. Ale stále se najdou skupinky ochotné provádět bitvy. Jdeme kolem vousaté postavy s katanou u pasu objímající strom. Elitní šermíř má na hrudi znak elfů. (Pokud se tato rasa pověsí na strom, je "neviditelná" a taky nemůže útočit). Kolem zvědavě postává hlouček skřetů, ale pak ho nechávají na pokoji a rozhodují se už ksakru konečne dobýt tu elfáckou pevnost.. Posádka vyhrožuje, že kdo vstoupí dovnitř ztrácí automaticky 1 život.
Uvnitř "hradeb" stojí lučištnice a prosí o nějaké šípy. V toulci ji zbývá už jenom jeden. Těžké dilema, když je nepřátel tolik. Medděd u vchodu do pevnosti náhle prohlašuje, že je neškodné zvířátko a s bručením se kolébá do lesa. Zas nějaké kouzlo ?! Přichází Skurut-hai a dohadují se s dobyvateli jestli jsou přátelé nebo ne.
Skřeti ignorují výhružky a začínají s řevem rytmicky bušit před sebe do země. Elfové jsou nuceni ustupovat :-) Napjatou situaci řeší útok Trpaslíků do týla obléhatelů. Dál už boj moc nesleduji... Válka stejně zkončila.
Temná strana byla (údajně) poražena zničením Prstenu, ale pokud jde o bitvy, tak měli podle mě navrch skřeti. Postupem času se naučili využívat taktiky nepřátel. Začali krýt bojovníky s obouručáky a pár střelců (vím jen o 2, slovy o dvou, lučištnících) pomocí štítovníků. Sbírali šípy a dávali je svým střelcům, čímž elfům zřejmě způsobili problém s municí. Prováděli obchvaty křídel protivníka, kde to šlo.
Všichni se vracíme do stanového tábora na louce. Budou ještě dvě poslední "řadovky". Stojím proti dvěma děvčatům (meč,kladivo+štít) a trpaslíkovi s velkým kladivem. Bohužel po stranách mám skřeta s velkou sekerou a Andreho s obouručákem. To mi drastickým způsobem omezuje manévrovací schopnost. Jemně sekám mezi ty dvě holky. Pak dostávám ránu kladivem od trpaslíka a končím.
Epilog
Procházíme se s Andrem po nočním Brně(po druhé hodině ranní mu jede autobus) Je dost chladno takže trochu "kosíme". Namoklé spacáky nás donutily opustit LÁĎU a tak jsme ukončili pobyt v Ostrově u Macochy poněkud dříve. Na příští PP chcu určitě jet. A s lukem ! Taky by to chtělo chrániče na lokty atd.
Uvidíme, co bude za rok.
..:: Článek na webu: http://www.jcsoft.cz/fantasy/viewnews.asp?id=250 ::..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tento text byl převzat 04.12.2024 9:45:50 z webu Film Pán Prstenů - http://lotr.jcsoft.cz/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------