Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů |
30.7. 2002 | Belcarnen | WETA opět posiluje techniku - kdy překoná ILM; Co za informace přinesla sada obrázků; Titulky k ukázce ze Dvou Věží; Vítejte v pořadu Mňau aneb Chutná Středozemě |
WETA opět posiluje techniku - kdy překoná ILM? "Někteří z našich umělců zde pracují 24 hodin denně," říká šéf techniků Scott Houston, jehož práce spočívá v zajištění toho, aby 250 výtvarníků mělo vždy k dispozici funkční nástroje pro plnění jejich úkolu. A tím úkolem je dotáhnout do zdárného konce efekty pro Dvě Věže. Peter Jackson potřebuje mít hotovou verzi snímku pro New Line nejpozději do 10 týdnů, aby se stihlo uvedení okolo vánoc. "Díky této výzvě jsme absolutně vytížení již několik posledních měsíců. Byl zčtyřnásoben výpočetní výkon, ztrojnásobena úložná kapacita a dodány další dvě spletité úrovně sítě, během čehož celý závod jel na warp faktor 10. Je to jako měnit motory na Boeingu 747 v 20 tisíci stopách, při rychlosti mach 2 a s 300 pasažéry na palubě." Když šedá saka z New Line před třemi týdny podnik navštívila aby se přesvědčila o postupu prací, schválila Houstonovu žádost o "více koňských sil" - zvětšení render wall, osazení nových procesorů pro práci s texturami a stínováním animací. A tak přibylo 476 serverů, každý se dvěma 2.2GHz procesory Xeon a 4 GB paměti na každý procesor! Zakomponováním do render wall podpoří stávajících 350 1GHz Pentií 3. Všechny nové servery pocházejí od Insite Technology, přidružené společnosti Renaissance, a do kupy je dávala firma Digital Video Technologies tak rychle, jak jen byl Intel schopen dodávat procesory. Skladiště bylo přeměněno na novou serverovnu a členové Houstonova IT týmu pracovali 24 hodin denně, aby to všechno zapojili do systému, který už je tak jako tak podle Foundry Networks největší TCP/IP síť na jižní polokouli. Každý server rack dostává hned po instalaci své jméno. Ta ze Středozemě (Amonsul, Baradour, Carndun, Durthang, Minas_Tirith a tak podobě) už docházejí, do pořadníku se dostávají výrazy jako Ruapehu či Tongariro (místa natáčení, to první je předloha Hory Osudu). Na serverech běží program Renderman od Pixaru, operačním systémem je Red Hat Linux. Weta se i na pracovních stanicích přeorientovala na Linux. Výtvarníci pod tímto systémem používají programy jako Maya od Alias/Wavefront či Shake (nástroj na kompozici natočeného materiálu s tím vytvořeným na počítači) od Nothing Real (nyní zakoupený společností Apple). Využíván je i Houdini, Softimage 3D nebo Commotion. Nechybí spousta plug-inů vytvořených přímo ve Wetě, mezi které by se dal počítat i Massive, neskutečný systém pro generování masových scén s realisticky se chovajícími postavami. "Jsou zde lidé, kteří pracují na vzhledu každé nestvůry. A takoví, co je animují - přidávají chůzi, pohyby. Pak jsou tu také výtvarníci pracující na světlech, stínování a texturách. Máme oblast pro vývoj prostředí - mraky, kouř, oheň, voda. Všechny tyto vrstvy jsou spojovány a komponovány do finální scény." Tato finální kompozice stále běží jen na osmiprocesorovém SGI Onyx, protože používaná aplikace (Inferno od Discrete Logic) jede na operačním systému Irix právě od SGI. Primární pracovní stanice grafiků jsou dvouprocesorové IBM, ale většina si ponechává v záloze i stará SGI pro ověřování některých efektů. "Ze začátku tu byla potíž se stabilitou Linuxu a podporou ovladačů, ale většina už byla vyřešena." Když výtvarník opustí svou stanici, monitoring sítě to zaznamená a přidá její výpočetní výkon do render wall, která se tak může dostat až na 1300 procesorů. Více než dva terabyty dat jsou ve Wetě vytvořeny každý den, ale každá renderovaná scéna nemusí být uložena - jen skripty co určují, které elementy budou použity v záběru. Takže se musí zálohovat asi jen 300 gigabytů dat každou noc. Houston má k dispozici zhruba 200 terabytů úložné kapacity. Vyhradil pro ni speciální místnost v pořádně klimatizované počítačové místnosti. Na vrcholné pozici stojí StorageTek L700, 60 terabytová úložná mašina, která nahradila původní 20 terabytovou StorageTek 9710. 12-procesorový SGI Origin 2000 s programem Data Management Facility (DMF) je využíván pro správu přenosů z této do on-line skladovny. "Co potřebujeme je dát grafikům co největší výpočetní úložnou kapacitu," říká Houston.
Titulky k ukázce ze Dvou Věží
|
|
Nacházíte se na JCsoft's
FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/ |