Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů |
11.3. 2003 | Belcarnen | Popis ukázky z Návratu Krále; John Labrie o technice za Glumem, enty a davovými scénami - skvělá videa!; Další zábavná komerce | ||||||||||||||||||||||||
Popis ukázky z Návratu Krále Narsil je opět zkut, Éomer pláče s Théodenem v náručí na Pelennorských polích, Pipin se vrhá kupředu a strhává Faramira z pohřební hranice, Sam cosi pronásleduje se světlem od Galadriel v ruce (že by Odulu?), Gríma tasí dýku a na někoho se vrhne... pokusím se to popsat záběr po záběru jak jen si to pamatuji. Ukázka začíná pohledem na obrovskou skřetí armádu mašírující přes pláň. Střih na Gandalfa v Théodenově síni, kde říká Aragornovi, Legolasovi a Gimlimu, že jim ubývá času. Střih na Stezky Mrtvých (takový dungeon s pár lebkama na podlaze), střih na Aragorna v čele armády se symbolem stromu na prsním plátu, záběr Éowyn a Faramira objímajících se v zahradách Minas Tirith, Sam s brekem mluvící k Frodovi: "Copak to nevidíte? Zradil nás!" A pak ta vůbec nejvíc cool scéna ze všech - Sauron se vrací ve fyzické formě! Pokud to nebyl nějaký divný flashback, o čemž pochybuji, tak se Sauron vrátí a v bitvě před Černou Branou se objeví ve stejném brnění jako v prologu Společenstva a jde po Aragornovi, aspoň to tak vypadá. Sauron se probíjí skrz armádu, střih na Aragorna bojujícího se skřety, střih na Saurona, střih na Legolase jak křičí Aragornovo jméno (jako by chtěl říct "Ohlídni se, jde po tobě obrovský hajzl s palcátem a chce ti vymlátit mozek z hlavy!"). Vše to bylo asi dvě minuty dlouhé a ukázalo opravdu hodně. Prostě kompletní oběh dějem Návratu Krále.
Vymodelován na svalech lidského obličeje, finální Glumův obličej má více než 50 parametrických ovládacích bodů a je sestaven z 850 samostatných částí. "Vymodelovali jsme společné svaly na obličeji, každý z nich jemně ovladatelný. Takže můžete říct, že Glum je šťastný nebo veselý. Je zde velký rozsah možných projevů. Ach, a za jeho ušima je vyrážka, jaká se vám udělá, když se asi tak 1000 let škrábete." Ve světě počítačové animace není moc komplexnějších věcí něž vytvoření davu živých stvoření. "I když je Glum fascinující stvoření, ani se neblíží k tomu být tou nesložitější postavou," říká Labrie a ukazuje záběry prvních konstrukcí entů. "Tohle nám zabralo měsíce a měsíce visualizovat a vytvořit." Finální entové mají přes 2600 "nervových propojení" a obsáhlý balík programů pro práci se složitou hybností struktury pohybu stromů. "Nemusíte zpracovávat moc detailů, protože základní barvy jsou do šedé. Ale tohle jsou jen zkostnatělá mechanické těla stojící okolo - a dodat jim něco jako emoce, třeba v podobě nadočnicových oblouků a pohybujících se oči, to byla velká výzva." Pro davové scény bylo nutné vytvořit umělé prostředí a zaplnit jej "agenty" s jistou umělou inteligencí. Ostatně o systému Massive se zde již hodně psalo. Počáteční testy ukazují, jak obtížné je nechat agenta běhat skrz bludiště, aniž by padal do děr a narážel do stěn. Ale co když se s jámou a zákony gravitace přeci jen potká? Nejen že spadne, ale řítí se dolů a kosti v jeho animovaném těle se lámou... Smích se ozval, když byl promítnut počáteční test davových animací. Armáda tisíců animovaných postav, každá s jednoduchým modelem chování (v podstatě najít a zlikvidovat postavu jiné barvy) fungovala bez problémů. Až do chvíle, kdy postavy na vzdáleném konci davu začaly utíkat mimo obraz. "Podívejte se na ty týpky na konci obrazovky. Někdo zapomněl zahrnout ten úplně základní kód. Když nevidíš nikoho před sebou, prosím zkus se otočit a vyrazit znovu." Další nezvyklou vlastností některých agentů bylo, že potom, co je někdo zavraždil, po chvilce znovu vstali a dali se do boje. "Já to nazývám funkce Právě-jsem-byl-zmasakrován-ale-ještě-nejsem-mrtvý", popsal nedotaženost systému Labrie Ilustrační videa ke stažení najdete na IGN FilmForce. Rozhodně stojí za vidění (ač budou jistě součástí DVD).
|
|
Nacházíte se na JCsoft's
FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/ |