Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

18.12. 2007
BelcarnenHobit bude! První díl v roce 2010…
No a je to tady, čekání (tedy jeho podstatná část) je u konce. Přichází doba spekulací, tajemných informátorů a jejich reportů, rozmazaných fotografií, dohadů a odhalení. Ano, film Hobit bude!

Společnost MGM se dohodla s New Line Cinema a vyřešila vleklý spor o práva na zfilmování díla jako takového a práva distribuční. Obě firmy budou film financovat a distribuovat společně, New Line v Severní Americe, MGM pak celosvětově. Ale mnohem důležitější jsou první jména a termíny.

Výkonnými producenty filmu se stávají Peter Jackson a Fran Walsh, tedy stará známá dvojka z Pána prstenů. Díky těmto jménům v produkci by se mělo podařit dostat na všechny důležité posty ty správné osoby, tedy jinak řečeno profíky se zkušenostmi již z předchozí trilogie. Ovšem žádná jména zatím nepadla. A to ani u režiséra či herců v zásadních rolích.

Přípravné práce na filmech… ano, Hobit bude rozdělen na dvě části, mají začít hned jak to jen bude možné. Filmování obou dílů proběhne najednou a začne v roce 2009, první díl by měl jít na plátna v roce 2010 a druhý pak v roce 2011.

Začínají panovat drobné obavy, zda "dva filmy" a termíny jako "pokračování" neznamenají, že nepůjde o rozdělení knihy Hobit jako takové na dvě části, ale spíše jednoho "Hobita" a následně druhý film jakožto spojnici mezi Hobitem a Pánem prstenů. Vidíte, spekulace jsou tu! :o)

Kompletní tisková zpráva v angličtině na oficiálním (byť tak nevypadá) blogu filmu. Tato tiskovka vyšla i na stránkách MGM, takže to nevypadá na kachnu :o)

Těšíte se? A nepřijedete to oslavit společně s dalšími fanoušky na TolkienCon?
[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

Ruby, přidáno 15.4. 2008 10:58:52
Teda češtiny... Ježkovy voči, já jsem zase mimoň! Takže oprava: Tolkien byl samozřejmě profesor angličtiny! S tím nacionalismem to nějak přehánim, proEru! :-)))
Ruby, přidáno 15.4. 2008 10:57:42
Pulper: Myslím, že hlavní problém Tolkiena je v tom, že to nebyl spisovatel. Byl to profesor češtiny, který psal většinou přednášky a jenom ve svém volnu si psal pro sebe do šuplíku a občas nějakou tu pohádku pro svoje děti. Vůbec nepočítal s tím, že to budou číst miliónové davy ani že ho jednou budou srovnávat a poměřovat s profesionálními spisovateli. Proto ani nepsal podle zaběhaných norem, podle kterých se dnes velmi důsledně třídí a vybírají knihy, ale jen a pouze podle svého citu. A řekla bych, že to je nedílnou součástí jeho kouzla :)
Pulper, přidáno 14.4. 2008 14:01:46
Ruby: Taky nemám rád náboženskou propagandu. Teď po letech znovu čtu Silmarillion a ten se mi líbí víc než Pán prstenů. I když i tam je pár takových trošku problematických místeček :) Fakt je, že i když Tolkien splácal dohromady různé mytologie, udělal to docela dobře a navíc má poetické nadání. Větší než Howard. Prostě, každý autor má něco, v čem je dobrý a něco, co mu nejde. Howk :)
Ruby, přidáno 12.4. 2008 11:42:17
Pulper: Já zase nemám ráda Narnii. Je to křesťanská masáž dětí, a to dost divnou formou, imho. Prostě to nečtu a když se mě na to někdo zeptá, tak mu to řeknu. To je všechno :)
Tolkiena čtou milióny lidí, protože se jim líbí (nebo kůvli módě, ale to jsou vždycky jenom takové krátkodobé vlny). Takže asi tak, jak je napsaný, je napsaný dobře. Aspoň pro většinu ;-)

ASTALDEO, přidáno 11.4. 2008 22:45:41
S Bombadilem je to uplně jinak pánové:)))
Pulper, přidáno 11.4. 2008 11:22:27
Jasně. Škoda, že jsme u toho nebyli, když to psal :)
Míšánek, přidáno 11.4. 2008 10:21:57
Jsme rozumní lidé, nakonec se musíme dohodnout. Upřímně řečeno, mě ta pasáž s Bombadilem také nikdy moc nebavila, dědek co furt lítá po lese a prozpěvuje si, jako by se nic nedělo... Ale Tolkien to tam napsal, tak to tam je.
Pulper, přidáno 11.4. 2008 10:05:53
Já měl tenhle dojem spíš u tebe, promiň. Nesrovnávám Pána prstenů a Ordinaci. Jen upozorňuju, že velká oblíbenost nesvědčí automaticky o kvalitě. Já nemám nic proti Tomu Bombadilovi, jen v té knize neměl podle mě být, toť vše.
Míšánek, přidáno 11.4. 2008 9:49:31
LotRa bych s Ordinací a jinejma shitama nesrovnával, protože za rok dva po nich neštěkne ani pes a to přeci není případ LoTra, o kterém toho bylo napsáno už tolik, že to daleko přesahuje možná i samotný autorův záměr. Respektuji, že ti Bombadil nemusí sednout, ale připadá mi, že tvoje reakce jsou příliš emotivní. Toť vše.
Pulper, přidáno 11.4. 2008 9:37:26
Nemyslím si, že Pán prstenů je nejlepší kniha, jakou kdy kdo napsal. Pro mě je to jedna z nejlepších knih v rámci fantasy. Nic víc, nic míň. "Bombadil se v LotRovi objeví na chvilku prakticky hned na začátku, kdy se děj ještě ani pořádně nerozeběhne." Tím sám dáváš najevo, že tam vlastně nemá co dělat, ale budiž, v rámci zbytku knihy je to přece nepodstatná epizoda. Nechci přijímat nebo odmítat něčí teze. Jen nemám rád vychvalování za každou cenu. Je spousta věcí, které se mi na Pánovi prstenů a dalších knihách Tolkiena líbí, ale taky se mi spousta věcí nelíbí. To, že něco obdivují milióny lidí, není záruka kvality, ale oblíbenosti (viz Ordinace v Růžové zahradě). A že ho čtou proto, jaký je? No to dá rozum. Ještě aby ho četli proto, jaký není :)
Míšánek, přidáno 11.4. 2008 7:44:45
Pulper: Tak nevím, proč tu takhle dštíš síru nad nejlepší knihou na světě jakou kdy kdo napsal. Bombadil se v LotRovi objeví na chvilku prakticky hned na začátku, kdy se děj ještě ani pořádně nerozeběhne. Podle mě JE dějová kostra absolutně vyvážená, nemám jí co vytknout. Ty mou tezi přijmout nemusíš, ale měj na paměti, že milióny lidí na celém světě LotRa čtou desítky let právě proto, že je jaký je.
Pulper, přidáno 11.4. 2008 1:16:15
Ale to je právě to, co mi na Tolkienovi vadí. Na začátku knihy se řeší majetkoprávní vztahy, babka se tam ohání deštníkem, pak se najednou cosi povídá o elfech, tasí se zbraně, objevují se kouzla, příběh dostává temnější úroveň, zničehonic se zjeví prozpěvující si kdosi v křiklavém oblečení, na kterého nikdo nemá a takhle se to střídá ještě párkrát. U Hobita se to dá brát jako něco mezi pohádkou a fantasy, je to tam tak vyvážené (až na ten masakr na konci). Ale Pán prstenů už by snad měl mít nějakou ucelenější formu, ne? To už mi je bližší Narnie, kde se někdo dostává z jednoho světa do jiného, přičemž je tam jasně popsaný rozdíl. V Pánovi prstenů to vypadá, jakoby několik různých světů existovalo v jednom. To je, jako kdybyste do jednoho příběhu zasadili Ježíše a kouzelného dědečka. Samozřejmě přeháním.
ASTALDEO, přidáno 10.4. 2008 23:12:07
Ano, ano...Prostě je=)
Ruby, přidáno 9.4. 2008 11:11:16
Pulper: No nazdar :-) Já nevim, mě tam celkem zapadal. Líbilo se mi, že to není celé jenom vážné a temné. A že se tam ukázala i jiná stránka "světlé síly" :-D Asi to bude tím, že mi prostě Tom Bombadil povahově sedne - nepouští se mermomocí do nápravy světa, nesnaží se vypadat velkolepě a děsivě, prostě je. To mi přijde hodně sympatické :-)
Takže jsem asi pozitivně zaujatá, řekla bych...

Pulper, přidáno 6.4. 2008 20:58:57
Ruby ahoj. O Tomu Bombadilovi si nemyslím nic špatného, jen se podle mě do té knihy nehodí. O těch básničkách vím, ale tady šlo spíš o souvislý příběh.
Ruby, přidáno 4.4. 2008 22:14:47
Pulper: Nestraš! Já si teda Silmarillion neumim jako film představit! Ne CELÝ Simarillion, ani rozdělený na trilogii. I číst ho a vyznat se v něm bylo dost náročné, natož aby se to někdo snažil narvat do pár filmů a ještě to zjednodušit na americkou úroveň...
O Tomu Bombadilovi si můžeš myslet, co chceš, až poznáš jeho pozadí víc, tak pochopíš, že to je velmi zajímavá postava, která zaměstnává celé týmy fanoušků :-) A ta knížka mu vyšla, jsou to básničky.

ASTALDEO, přidáno 20.3. 2008 16:33:44
Dělal sem ročníkovou práci na historii moderní fantasy:)...
Doporučuji si přečíst Tolkienovu Esej o pohádkách..je docela známá...

Pulper, přidáno 19.3. 2008 22:34:54
No nevím, ale knížka, která začíná "Byl jednou jeden" a končí velkou bitvou, ve které zahyne část hrdinů, to je pohádka? Jasně, můžeš namítnou, že Andersen taky není zrovna idylka, ale přesto mi tam něco skřípe. Co jsem se dočetl, tak Bombadil měl vyjít jako samostatná kniha, ale vydavatel neměl zájem, ale pak se dostal alespoň do Pána prstenů. A v celkově temnějším a epičtějším pojetí zbytku knihy na mě svým oblečením a chováním prostě působí jako pohádková postavička. Ono je takových míst v Pánovi prstenů víc a Tolkien to sám uznal, že během psaní se řekněme žánr knihy pozvolna měnil. Jen tak pro zajímavost: Tolkien je považován za zakladatele moderní fantasy a druhý tvůrce žánru R. E. Howard je odsunut na druhou kolej. Ale Howardova Hodina draka mi připadá typičtější fantasy než Pán prstenů. To je škoda, že nejsou na Silmarillion práva. To by byl spektákl par exellence.
ASTALDEO, přidáno 19.3. 2008 20:11:24
Tak zrovna u Hobita si myslim že Tolkien přesně věděl co píše. Od začátku to publikoval jako pohádku a mám za to že nejdřív to byl příběh pro jeho děti.
S Bombadilem se to má jinak než že by byl obyčejná vsuvka, ale o tom se vedou krvavé debaty jinde:)..
A silmarillion natočit nelze páč na to nejsou práva..


Pulper, přidáno 19.3. 2008 10:44:36
No, uvítal bych spíš natočení Silmarillionu než Hobita. Souhlasím s tou pohádkou. Osobně mám z té knihy pocit, že Tolkien vlastně sám nevěděl, co to bude, až to bude. Koneckonců se podobně vyvíjela i tvorba Pána prstenů, kde např. Tom Bombadil působí jako vyloženě pohádková vsuvka. A dva díly? No to snad ne?
ASTALDEO, přidáno 16.2. 2008 15:55:38
Tak si nějak tim Hobitem nejsem jistej, včera sem četl v metru jedné paní přes rameno Mladou frontu a tam se psalo, že Tolkienovi potomci chtějí po New Line nějakou nehoráznou sumu, kterou ještě nedostali po PP, jinak že se točit nebude či co..
carnach, přidáno 11.2. 2008 19:00:09
Míšánek: No já mám takovej pocit, že i Tolkien o Hobitovi mluvil jako o pohádce, nebo knize pro děti. PP pak měl být pokračování v cca stejném duchu, alějak se mu to zvrhlo. (rřesně si to už nepamatuju, ale tak nějak to tam psal).
Ramgad, přidáno 25.1. 2008 10:58:31
Protom> skirti sú len v rozhlasovej hre. V slovenskom preklade kníh sú to "ohyzdi" :-)
Protom, přidáno 24.1. 2008 20:23:55
Skřeti jsou ve slovenštině skirti
Jinak když budete mít nějaké informace kde sehnat slovenskou dramatizácii tak mi prosím napište

Míšánek, přidáno 5.1. 2008 8:13:54
Já bych Hobita tak zas jiného neviděl, ono to bude hlavně o překladu a ten se panu Vrbovi podle mého příliš nepovedl - alespoň tedy myslím tu verzi, co mám doma - 2. vydání vydání Odeon 1991, překlad 1978. Nevím, jestli další reedice byly přeloženy paní Pošutovou. K tomu dětštějšímu pohledu přispěly jistě i sice velice milé ale šíleně naivní ilustrace Jířího Šalamouna. Domnívám se, že Hobit, alespoň v některých částech, je stejně temný, jako Pán Prstenů a film, který bude natočen, rozhodně žádná dětská pohádka o hobitovi a jánevímkolika trpaslících nebude.
Carnach, přidáno 4.1. 2008 16:01:43
No uvidíme. Je potřeba si uvědomit, že mezi PP a Hobitem je HODNĚ velkej rozdíl Hobit je v podstatě pro děti.
Jiank pokud jde o problém DVD/BR/HDDVD/něco jinýho myslím že v roce 2010 to už bude vyřešený.

Tauriel, přidáno 21.12. 2007 17:07:49
Zatím ještě není nic jisté, ani herci, ani režisér. Takže jakákoliv jména jsou zatím pouhé dohady.
Menelluin, přidáno 21.12. 2007 16:13:57
No já už o tom četla článek v Premiere a tam i psali o obsazení,ale nevím odkud čerpali.No v každém případě je jisté,že Hobit BUDE!:o)
Jan "Belcarnen" Čeřovský, přidáno 19.12. 2007 14:17:50
Tuvirien: je to určitě pravda, viz i odkaz na stránky MGM v článku :) Dneska to proběhlo hospodářkami, mladou frontou a tak :) Velká sláva okolo :)
Tuvirien, přidáno 19.12. 2007 13:54:56
Četla jsem o tom i v nějaké časopise, takže to asi bude pravda. Už se moc těším :-)
Talpanda, přidáno 19.12. 2007 12:15:18
No ale je to hudba pěkně vzdálené budoucnosti:-)
Míšánek, přidáno 19.12. 2007 7:20:54
Velice miloušký dárešek k Vánocům. Snad to nakonec dopadne podle našich představ. Typnete si, kdo bude hrát Bilba? Ian Holm asi ne, v jeho úctyhodných 76 letech pochybuji, že se do takového projektu ještě pustí. Byla by to mimořádná odvaha. A pro koupěchtivé fanoušky to bude také dilema, který formát vlastně zvolit: klasické DVD, BlueRay , HDDVD či něco dalšího, co se objeví?
Sangi, přidáno 18.12. 2007 23:47:58
Já se těším, jak zas půjdeme na TolkienConu hromadně do kina přes půlku Prahy :)))
Teda aspoň doufám, že premiéry stanoví zase na prosinec/leden....

Tauriel, přidáno 18.12. 2007 21:03:41
No KONEČNĚ!!! :-))) Skvělá zpráva, zase bude na co se těšit. Doufám, že PJ opět bude režírovat, a samozřejmě že se zase vrátí herci jako Ian McKellen, Andy Serkis či Hugo Weaving.
Aman, přidáno 18.12. 2007 20:59:48
Že bych byl první?
Tož JUCHŮŮŮŮ!!! Zdá se, že se zase bude na co těšit a o čem diskutovat...

Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist