Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

8.8. 2003BelcarnenRozhovor s Bernardem Hillem (Théoden) o filmu Pán prstenů, natáčení, Návratu krále a mnoha dalších věcech; Biografie herce i postavy Théodena

Rozhovor s Bernardem Hillem (Théoden) o filmu Pán prstenů, natáčení, Návratu krále a mnoha dalších věcech. Biografie herce i postavy Théodena

Théoden je opravdu silná a komplexní postava. Kam ses obracel, tedy krom Tolkienových textů, pro inspiraci?
Měl jsem tendenci spodobnit něco jako starého Keltského krále, Irského krále. Taky mne napadl Jindřich V. Chtěl jsem ztvárnit někoho, kdo vede z čela armády. Ne generála, jenž stojí na konci a dává rozkazy jednotkám, ale muže, který vyjede se svých ostřím do boje, vyjde s kůží na trh a riskuje život.

Jaké je to být vůdcem Rohanu?
Moc se mi líbil celý Rohanský koncept a idea, že jsou něco jako dávný keltský národ. Mám v sobě hodně Irského - mí prarodiče jsou Irové - a cítil jsem se opravdu příjemně okostýmován mezi všemi těmi statisty představujícími Rohanský lid.

Můžeš nám říct něco o Théodenovi jakožto otcovské osobnosti vůči Éowyn?
Théoden je po "vzkříšení" pln pochybností a  sebeobviňování. Má pocit, že nechal svou neteř upadnout. Když ji vidí smát se poprvé po dlouhém čase, potom co se zamiluje do Aragorna, velmi jej to potěší. Je to součást procesu, během kterého se vrací jeho bývalé já. Je to velká událost, která se plně projeví až ve chvíli, když vyjíždí z velké síně v Helmově žlebu. Jejich vztah je ve hře velmi silně ve scéně, kdy na ně útočí vrrci. Říká jí "musíš odvést náš lid do Helmova žlebu; musíš to udělat pro mne." Je pro něj velmi důležité, že ji vidí jako svého nástupce v cestě, znovu to potvrzuje jeho statut krále Rohanu.

Co tě přivedlo k tomuto projektu?
Byl jsem velmi zaměstnán režírováním jedné hry a neměl čas jet na casting do Londýna, takže jsem se nahrál na pásku. Mám kamaráda se spoustou filmového vybavení a malým studiem. Vše jsme připravili v jeho stodole a já se chvilku sám režíroval.

Očividně ta kazeta udělala své. Pamatuješ si na své první setkání s LOTR týmem?
Nejdříve jsem si po telefonu povídal se scenáristkami, Philippou Boyens a Fran Walsh, což se protáhlo na hodinu a půl. Mluvily na mne moc rychle a já stále předstíral, že mám potuchy o čem to mluví, protože v původním scénáři nebyly moje scény doplněny o všechnu potřebnou "omáčku". Když jsem přijel na Nový Zéland, Fran a Philippa se přiřítily se slovy: "Skvělé! Tvůj příchod byl činem naprosté důvěry, nezklameme tě." A samozřejmě že nezklamaly. 

Jaké to bylo pracovat s Peterem Jacksonem?
Pracovat s Petem byla každodenní radost, skutečně. Petovo nadšení bylo nakažlivé, a když jste klesali na mysli, nemohli jste klesnout příliš hluboko, protože jemu se to nikdy nestávalo. Někdo by mohl říct: "Myslíš jako že není unavený?" Ale jděte, tenhle chlapík chodil každý večer do postele s nesestříhanou verzí filmu.

Určitě máš nějaké nezapomenutelné zážitky z natáčení...
Třeba když poprvé uvidíme Théodena, když je ďábelská moc Sarumana vymýtána z jeho těka a on prochází tím báječným morfovacím procesem. Je to v podstatě scéna mezi mnou a Ianem McKellenem. Když jsme přijeli tuhle scénu natáčet, Pete řekl: "Nevím, co tu budeme dělat. Proč tu scénu neuděláte vy dva." Tak jsme ji udělali a on řekl: "No, to je trošku přehnané." Takže jsme to stáhli trošku dolů a bylo to zase moc málo. Během tří nebo čtyř dní jsme tu scénu nakonec vyvinuli do podoby co jste mohli vidět. Nyní už bych ani na minutu neuvěřil, že Pete o tom neměl jasnou představu. Spíš si myslím, že se nechtěl vměšovat příliš silně. 

Jaké to bylo dělat všechny ty scény pro bitvu v Helmově žlebu?
Když jsme tam přišli, všechny nás čekal Bob Anderson, mistr boje. Měl vlastní cestu výuky a procházeli jsme jedním nácvikem za druhým. Pak zavolali "akce" a celé to peklo se mohlo rozpoutat. Byl jsem na tom velkém koni pojmenovaném "Deep End", zkratka od Dependable (Spolehlivý). Prostě by tam neustále stál a vůbec o nic co se děje okolo se nestaral. Spřátelili jsme se s kaskadéry, brzy se z nich stali naši kámoši k pivu. Pořádali jsme party v hospodách, slavili narozeniny. Byla to taková forma starání se jeden o druhého. 

Théoden hraje zásadní roli v bitvě na Pelennorských polích ve třetím dílu. Jak se to liší od Helmova žlebu?
Helmův žleb byla defenzíva, která málem nevyšla, zatímco Pelennorská pole jsou útokem. Je to jako lehká brigáda. Théoden říká: "Následujte mne, do útoku." Takže je to úplně opačně než v Helmově žlebu, mnohem pozitivnější.

Řekl jsi, že Návrat krále bude nejlepším z celé trilogie. Proč si to myslíš?
Myslím, že příběh je nejsilnější z těch tří dílů. Obsahuje mnohem více emocí než předchozí dva. A navíc, Peter žil s třetím dílem nejdéle, dá do něj vše, co se naučil v prvních dvou. 

Když se podíváme zpět, jaký je tvůj celkový dojem z času stráveného na LOTRovi?
Největším požitkem byl celý ten proces práce. Všichni byli pevně semknuti, připoutání jeden k druhému, měl jsem pocit jako při nějakém nízkorozpočtovém snímku který nikdo nedělá pro peníze. A pobyt na Novém Zélandu byl fantastický. Byla to prostě báječná zkušenost, vzít tu knihu a převést ji na filmové plátno.


Celé jméno: Bernard Hill
Narozen: 17. prosince 1944, Manchester (Velká Británie)
Barva vlasů: Šedá
Barva očí: Modrá
Rodinný stav: ženatý, syn Gabriel

Bernard Hill je renomovaný anglický filmový a divadelní herec. Znát ho můžete nejspíše z filmů Bounty či Gándhí. V nedávném megahitu Titanic režiséra Jamese Camerona si zahrál kapitána Edwarda Johna Smithe. Do role byl obsazen i díky až neuvěřitelné podobě se skutečným kapitánem této lodi. Vidět jste jej mohli ale i ve snímcích jako Gándhí, Bounty či v poslední době jako roztržitého vědce v Králi Škorpionovi.

Celé jméno: Théoden
Nazýván také: Král Marky, Théoden Obnovený
Rasa: Člověk z Rohanu
Narozen: 2948 Třetího Věku
Zemřel: 3019 Třetího Věku
Rodiče: Thengel, Morwen
Rodinný stav: Manželka Elfhilda, syn Théodred

Vysoký, královského vzhledu. Bílé vlasy a vousy, 17. král Rohanu a poslední ve své linii. Pod temným vlivem Grímy, špeha čaroděje Sarumana, doslova seschl a přišel o většinu svobodné vůle. Vysvobozen byl až Gandalfem v roce 3019, kdy se znovu postavil do čela Rohanských vojsk a významně se zasadil o vzestup jejich morálky. S věrným koněm Bělohřívákem vedl své muže na Pelennorská pole před Minas Tirith na pomoc Gondoru, aby se zde tváří v tvář setkal s Pánem Nazgúlů…

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

puberťák, přidáno 11.9. 2003 14:24:16
to veronika.je mi o něco méně než tobě.ale dostala jsi mě.čekal jsem že ti bude kolem 50 let.takže tu "mamču" mi promiň.ale řekla sis o to.co se týče toho psaní, tak to víš vzdělání dělá svoje.zdravím Veroniku "NIKU".
Veronika (Arwen), přidáno 11.9. 2003 13:19:11
to puberťák: 23. nojo, s tou mámou jsem to asi přepískla, ale to víš, dneska se začíná brzo... Mimochodem, kolik je tobě? Mě se totiž Tvoje komenty moc pubertální nezdají (narozdíl od jinejch:-)))
puberťák, přidáno 11.9. 2003 11:16:17
Jak se vylučuje to že chodím s holkou co má nádherný hnědý oči a že paní Galadriel je ve filmu nejhezčí?hovořme v teoretické rovině.zdravím tě mamčo.chichichi.kolikpak ti asi může bejt.
Veronika, přidáno 10.9. 2003 20:31:21
to pubertak: Ale Galadriel má modrý vočička, ty asi nevíš, co chceš, viď??, :-D
puberťák, přidáno 10.9. 2003 12:02:23
A stejně nemáš pravdu.Byla to Galadriel.Ale já hovořím o filmu milá Arwen.Kdybys vypadala jak Galadriel jsem tvůj.Chichichichi.zdravím mamču.
Veronika (Arwen), přidáno 10.9. 2003 9:21:14
To puberťák: NIKDO není hezčí než Arwen, laskavě si přečti PP, jestli mi nevěříš :-)Já sem zase byla v Tatrách a řeknu Ti, jeli sme autem - a nemohla sem nemyslet na Pana Prstenu. Opusteny zriceniny na kopcich pripominaly Edoras a jina zase Minas Tirith, nedostavěný sloupy dálnice byly jak vystřižený z Trpasluje a Tatry - Emin Muil hadr!
Jinak se Ti omlouvam za to, že jsem Ti zkazila nadšení z tohohle vebu uveřejněním toho letáčku křesťanskýho, ale to víš, každému, co jeho jest:-) P.S. taky mám hnědý oči a jestli chceš, můžu Tě adoptovat za syna.

boromira, přidáno 25.8. 2003 19:11:33
to puberťák: Propána, za co se omlouváš? Za prvé: jsem ženská a každý ženský udělá dobře, když jí někdo pochválí oči. Za druhé: kdybych si brala každý slovo, nemohla bych mezi lidi, a i když je moc nemusím, samotnýmu je člověku smutno. A za třetí: na netu je přece fajn právě to, že je v pohodě. Takže buď v pohodě i ty a klidně říkej, co si myslíš.
puberťák, přidáno 23.8. 2003 21:07:48
to Arwen: k Eomérovi.Více než skvělý.Už jsem o něm psal ve svém příspěvku ke TT.Plnej souhlas jak jsi to napsala.Tvrdím že v tomhle filmu jsou ty menší role daleko lépe a přesvědčivěji zahrané než mmnohé hlavní.Eomer patří společně s Eowyn k nim.Málo filmového času a málo prostoru pro tuto postavu.S Grímou je to totéž co s těmi dvěmi.To by byla role padoucha kdyby měl více času.Bohužel.U Grímy mě to mrzí o to více že bych rád viděl jak kuje ty své pikle.Bože to by byla figurka.Pár vět Grímy a člověk žasne co se dá tak s málo větami udělat.Jeho slza v oku když hledí na obrovská vojska byla geniální.To chybělo Theodénovi.Hernajs když mi umře syn tak brečím, ledaže jsem cynik a je mi to šumafuk.Ale opět nelze srovnávat s knihou.Ale jinak jsem strávil nádherný týden na Roháčích na kole.Takže všem vřele doporučuji takových 50 km denně a rázem zapomenete na to proč ten či onen tam byl či nebyl a proč to či ono tam nebylo.Ale to jen tak na okraj.Ale stejně hezčí než Arwen byla , hádej kdo Arwen??????????
puberťák, přidáno 23.8. 2003 20:55:51
to boromira:jestli jsem se tě nějak dotkl moc se omlouvám.Já jen že se mi nade vše líbí hnědé oči.A i když to sem nepatří tak pro jedny z nich bych duši dal.Takže ještě jednou se omlouvám.
boromira, přidáno 16.8. 2003 12:43:44
to puberťák: k tomu není co dodat.
Arwen, přidáno 16.8. 2003 10:07:57
To Pubertak:Coz se tech vykonu tyce, myslim, ze se na tom dost podepsal scenar. Napriklad Aragornova promena ze smradlavyho tulaka na krale, napr. pri setkani s Eomerem, skoda skoda, ze tam nedali. A hele, co si myslis o Eomerovi? Ja sem si ho ani v nejruzovejsich snech nepredstavovala tak uzasne. Ten bezmocne vzteklej pohled pred Grimou, nebo jak se podezrivave koukal poprve na Arargorna - proste jsem taky hornacka, chichi. Ne, opravdu Eomer, se svym kukucem, postavou a uzasnym kostymem (tak krasnou prilbu sem fakt nevidela) - byl pro me v TTT nejvetsim prijemnym prekvapenim. Proste do ROTKU vice Eomera, prosim!!! Jeste k Theodenovi: Nemyslim si, ze je Bernard spatnej herec, ba ani prumernej herec, je proste "jen" velmi dobrej herec mezi uuuzasnejma :-)

Arwen, přidáno 16.8. 2003 10:06:38
To pubertak: tak sem to zkratila, stejne uz tady jsem dlouho jedina Arwen, takze nemusim zduraznovat, ze jsem ta jedina prava Aragornova :-)

puberťák, přidáno 15.8. 2003 6:39:24
to boromira.tak jsem zcela tvůj.hnědé oči jsou nejhezčí.škoda že to není na delší povídání.tedy tady ty stránky.
boromira, přidáno 14.8. 2003 21:21:02
To puberťák: hnědou. A jsem jednoznačně horňák, když už jsi tohle téma nakousl.
puberťák, přidáno 14.8. 2003 21:01:44
To boromira.Jseš můj člověk.Chlapi se jak známo podle M.Horníčka dělí na horňáky a dolňáky.Ovšem pozor.Horňáci jsou ti kteří ihned při prvním setkání se dívají do očí a dolňáci ti kteří koukaj na nohy.A já jsem horňák.Taky první koukám do očí.Schválně jakou barvu očí mají ty tvé?Ja mám modrou.Tak se pochlub.
boromira, přidáno 14.8. 2003 12:30:18
Hurá, konečně jsem prorazila blokádu! Dva dny se mi zobrazovala zpráva, že spojení nelze navázat.

To puberťák: Nevšimla jsem si, že by intelektuálně zaostával! Děkuji za shrnutí dojmů z postav, tak nějak jsem to vnímala i já. Na Aragornovu omluvu ovšem podotýkám, že si ho tak dokonalého vymyslel sám pan T. A jak by ti řeklo mnoho herců, zahrát klaďase je na betla, protože v podstatě není co hrát. Všímám si u lidí nejvíc očí, oči dokážou prozradit i to, co tvář dokáže skrýt. Hrát i očima, to každý nedokáže. Kdyby Boromir dokázal očima metat blesky, zbyla by po Aragornovi na Elrondově radě jen hromádka popela. Atd, další vynikající scény tady již byly zmíněny.


boromira, přidáno 14.8. 2003 12:24:53
pokus
puberťák, přidáno 14.8. 2003 8:53:20
To Arwen atd.K tomu Aragornovi.Je to prostě hrdina.Bez chybičky, kazu, vynikající morálně volní vlastnosti atd.Kupodivu i když nikdy podle svého tvrzení nedržel meč v ruce docela mu to šlo.Ani se nedivím Arwen že se ho tak drží.I proti vůli svého otce.Ale podle mého/dovolím si mít vlastní náhled/nejlépe zahranej byl Boromir.Nádhernej i jako chlap.A těch špatnejch vlastností měl hromadu.Ne že bych byl na chlapečky.Ale to jak to zahrál bylo nádherný.Jedna z mála postav která se vyvíjí během filmu.Kdežto Aragorn je ctnost sama.Ale v tomhle žánru to tak musí být.A beru to.To jak bránil hobity bylo překrásné.A jeho smrt?Kapesník jsem měl mokrej.A to myslím vážně.Škoda přeškoda že tam spolu nemůže bojovat Aragorn Boromir, Faramir a Eomér.Eventuelně Eowyn.Samozřejmě plus Legolas a Gimli.Pane jo.To by skřeti teprve koukali.Tolkien to napsal moc chytře.Takže nějakej B.Hill mě vůbec nebral.Jako hrdina nic moc.Pak dostal škrábnutí oštěpem a konec boje.To má bejt král?To snad ne.Že Aragorn bojoval jako drak to se dalo předpokládat, ale tahle postava?Ještě že zabil pár vrků.Jinak tam byl naprosto na nic.Jen jako stafáž.Zcela správně a hezky tu někdo napsal že pohled Eowyn a Eoméra při Theodrédovi byl nádherný.Přesně tak.Tady je třeba vidět rozdíl mezi hraním a "hraním".Ti dva svou roli prožívali a na výkonu to bylo znát.Scénka kdy Eomér rozpráví Aragornovi o svém králi je také kouzelná.A tak bychom mohli pokračovat.A právě v maličkostech si myslím je kouzlo tohoto filmu.Tuhle jsem někde četl že prej si máme na poslední čtvrthodinu Krále přichystat kapesník.Tak jsem zvědav.Ale jinak absolutní jedničkou celé trilogie asi zůstane stejně Glum.Puntík, konec.

beruthiel, přidáno 13.8. 2003 23:15:26
no, vzhledem k tomu, že této scéně, se negativně v diskuzi vyjádřilo více lidí, tak jsem dotaz konkrétně neadresovala. Ergo, je určen každému, kdo na něj chce odpovědět.
puberťák, přidáno 13.8. 2003 22:11:49
to beruthiel.otázka je na koho?
beruthiel, přidáno 13.8. 2003 20:43:58
Co vám na té scéně tak vadí? To že je Hradaští nevidí? A v knize vám nevadí, že Éomer projede kolem Aragorna a spol. tak o půl metru a nevšimne si jich? To není to samé?
puberťák, přidáno 13.8. 2003 15:16:32
to Arwen Undo-hernajs zkrať si to kdo si to má pamatovat.O Vigovi něco málo později.Už se těším na tvou odpověď.
puberťák, přidáno 13.8. 2003 15:13:27
to čeřovský.Souhlas jen s tou větou.To říkám doma každou zimu dvakrát.V lednu a únoru když odjíždím lyžovat do Alp.Ten zbytek ti neberu.Mě se prostě nelíbil.Mě se naopak líbil příchod Elfů v TT o kterých jsi prohlásil úplně něco jiného.Je to fajn že nemusím mít stejný názor jako majitel těchto stránek.A že mě za to nevyhodí, nevymaže jak to dělají jiní.Takže čekám na hozenou rukavici.Ne od tebe ale obecně od kohokoliv.Hezký zbytek prázdnin.
puberťák, přidáno 13.8. 2003 15:06:33
Konečně trochu vzruchu.Hoďte zase něco do plenéru ať je o čem diskutovat.Už to tady bylo totálně mrtvý.Ti co to tu drželi se odstěhovali na nějaký kecálek, ale jejich diskuze jsou tak moc intelektuální že nejsem schopen jim konkurovat.Ale dobře se to čte.Zdravím tímto Kurta a ostatní.
Arwen Undomiel Elessar, přidáno 13.8. 2003 13:25:28
to Pubertak: no prave, psala sem, ze cela ta scena kolem te cerne brany byla parada, ale tahle "akcni vlozka" to bohuzel dost kazi, jinak se vsim souhlas.
Zee, přidáno 13.8. 2003 12:00:24
To je fakt. Režisér ji vybere pár postav a ty ostatní odsune do pozadí a
to jim pak může uškodit.

puberťák, přidáno 13.8. 2003 10:05:58
to Arwen undo něco.My si ale vůbec , vůbec nerozumíme, jak by pravil pan profesor.Já nemyslel pád Froda a Sama.Já myslel přímo vytvořenou Černou bránu, vojska na ní a obry kteří jí otevírali.O těch dvou jsem nic nepsal.Ta byla přímo skvělá.A co se týče Boromira, jen se musím opakovat že tak elegantně jak umíral ,to se už dlouho ve filmu nevidělo.Holt hrdina je hrdina, že jo?A jinak to tak všichni zase neprožívejte.Je to jen film.Kniha je lepší.Mohu si představit co chci a jak chci.Není liž pravda.
Arwen Undomiel Elessar, přidáno 13.8. 2003 9:57:25
Jo, presne. Theodena sem si predstavovala, jako ze je porad starej a vrascitej, ale presto v sobe sebere vsecku silu a jde do toho. Ale Bernard je super, ovsem na Vigga jen tak nekdo nema :-))
Míšánek, přidáno 13.8. 2003 7:26:10
Tak už konečně pochopte, že ten film potřebuje hlavně americký prachy a kdyby tam ty scény z rádobybondovek nebyly, tak v USA do kin lidi prostě nepůjdou. Je to tak.
A k těm výkonům - skutečně raději počkejme na extend verzi, protože jak již zde bylo řečeno, Celeborn byl právě v extend verzi úplně někým jiným než v kinoverzi. Ovšem názor může mít každý svůj, právě proto tu ta diskuse probíhá... Mně osobně se Théoden líbil dost a to i přesto, že při čtení knížky jsem si jej představoval úplně jinak.

Arwen Undomiel Elessar, přidáno 12.8. 2003 20:25:26
To pubertak: Cerna brana byla supr, az na to, jak Frodo se Samem padaji nikym nevideni z utesu, Jizani stoji pul metru od nich a nevsimnou si jich ... Proste tyhle sceny (schody Khazad-dum, Aragorna na lane v Helmove zlebu atd) ten jinak uzasnej a nejlepci film proste hrozne zhazujou na uroven nejakych trapnych radobybondovek.
boromira, přidáno 12.8. 2003 20:09:45
Možná by mu víc seděl LOTR jako komiks, tam by ho nic nezdržovalo. Ale vážně, měla jsem tentýž pocit, toho člověka tenhle film, potažmo kniha, naprosto neoslovily. Ale to je snad spíš jeho škoda, ne? V každém případě trefil dost vedle.
beruthiel, přidáno 12.8. 2003 19:08:38
zhruba: že přidané scény jsou zbytečné a bonusů je tolik, že každý, kdo není absolutní fanatik z nich musí zcvoknout.
beruthiel, přidáno 12.8. 2003 18:38:09
Jo, tu recenzi jsem četla taky a došla jsem k názoru, že to psal někdo, kdo nemá rád Lotra, v čemž mne utvrdila i pozdější recenze dotčného na rozšířenou verzi.
boromira, přidáno 12.8. 2003 18:32:28
Ano, bylo to tuším v recenzi na DVD. Nebudu raději popisovat pocity, které mě v tu chvíli zachvátily. Než jsem došla k tomu smířlivému názoru, trvalo mi to hezky dlouho. Už proto, že Seana naprosto nekriticky zbožňuju, a vím, že on by nikdy tak trapně neujel z role.
boromira, přidáno 12.8. 2003 18:22:37
Myslím, že v otázce odvedených hereckých výkonů se asi neshodneme, každému je nám zkrátka bližší něco jiného a víc nás to osloví. Vzpomínám si v této souvislosti, jak se o mě pokoušely mrákoty, když jsem si v jakési recenzi přečetla, že Boromir je v podání Seana Beana slabošský. Pak jsem si pomyslela, že autor možná nečetl předlohu dost pozorně, protože v knize si má B. dokonce okusovat nehty, čehož byl ve filmu ušetřen, a nakonec jsem usoudila, že mu zkrátka ta postava nebyla sympatická. Scénář, nescénář, nadšení, nenadšení, jsou prostě okamžiky, kdy jeden pláče a druhý se směje, a souhlasím s "puberťákem", že je to přirozené. Já jsem se koneckonců přiznala k tomu, že mi neseděla Eówyn, ale současně je mi jasné, že by se na mě mohly vrhnout desítky fanoušků, kterým připadala úžasná.
beruthiel, přidáno 12.8. 2003 18:09:50
Apropos, to co jsem psala o nedostatku nadšení, se rozhodně netýká Bilba, u něj je tvá kritika opravdu trochu mimo
beruthiel, přidáno 12.8. 2003 17:27:26
to Buberťák: no, možná máš pravdu. Ale nemyslím, že by to byla chyba scénáře, nebo špatného hereckého výkonu, (viz. níže) ale řekněme nedostatku nadšení pro roli (což se třeba Arwen vytknout nedá). Podobný pocit jsem ale občas měla i z Gimliho. Éomer a Éowyn jsou skvělý. Když klečí u umírajícího Theodreda, a pohlédnou na sebe a v tom pohledu je veškeré vzájemné pochopení. V tu chvíli mi připadalo, jako bych tam seděla já s bráchou. Nicméně s finální kritiku bych počkala až na rv. Vždyť i ten nevýrazný Celeborn tam dokázal vylepšit dojem (alespoň můj)
puberťák, přidáno 12.8. 2003 15:09:57
Já snad bdím či sním.Když si tak vzpomenu co mnozí psali o Mirandě Otto, O Gandalfovi v TT tak se mi ještě teď ježí chlupy na hlavě.A najednou je všechno oukej.To je úžasný jak lidi měněj názory.A to nemluvím co mnozí plodili o Arwen.Tak jsem hodně na rozpacích co si o tom myslet.Nevadí mi že Theodén není téměř schopen velet a musí se toho ujmout Aragorn.Ale právě třeba scéna nad hrobem syna byla z filmového hlediska podle mě přímo tragická.Ani slza na tváři.Tzv.suchý pláč?Jako kapitán Titanicu byl dobrej.Proměna v původního Theodéna dobrá.Počítač je holt počítač.Ale jinak zcela nepřesvědčivý.A není to jen názor můj.Ale to je šuma fuk.Každý máme nárok mít vlastní názor.Ne?Málo prostoru pro Eoméra, Hámu, Eowyn a mnoho dalších a daleko lépe zahraných.Neberu vám váš názor, prostě ti dva mě vůbec nepřesvědčili.A koneckonců je to správné.Ne?Představivost je v naší fantazii.A bylo by špatné kdyby už tyto postavy měly v naší fantazii vypadat jako filmoví herci.Nebo si myslíte že nikoliv?Poněvadž už asi nikdy si potom nebudete moci představit tyto postavy podle vlastní fantazie, ale podle toho jak to nalinkoval Jackson.A je třeba přiznat že to nalinkoval skvěle.Vracím se k TT.A zase se opakuji.Všiml si vůbec někdo, kromě několika málo jedinců, vynikající Černé brány?Málem ani slovíčko v recenzích.A přitom obři byli jedním slovem skvělí a nádherní.I ta vojska pochodující do Mordoru.Nádherný pochod, pokřik v cizím jazyce.Téhle chvilce král Theodén se svým suchým pláčem se vůbec nevyrovná.Nedůvěřivý pohled Gluma když jej Frodo láká do jeskyně za Faramirovými vojáky, kam se hrabe Theodén se svým slabým ale velice slabým výkonem v bitvě u Helmova žlebu.Scénář je scénář to je fakt.Ale Eomér a Eowyn měli ještě méně časového prostoru a byli zahraní skvěle.Chladně zahraná role bez jakýchkoliv emocí.
novoten, přidáno 12.8. 2003 12:22:32
A co třeba scéna, kdy se Théoden rozbrečí nad hrobem svého syna? Ta je dokonalá. A co Bilbo v Roklince - "Ale stáří mě nakonec dostihlo i tady."
beruthiel, přidáno 11.8. 2003 14:23:52
Neřekla bych, že Bilbo a Theoden, jsou špatní. Zvlášť Ian Holm se své role zhostil skvěle. Nikdy mě nepřestane fascinovat, jak zahrál v roklince stařičkého Bilba. Nebo jak pobíhá po Dnu pytle a hledá pro Gandalfa něco k snědku.Nebo jak říká Frodovi na oslavě, že po něm vše zdědí, nevěda že Frodo si nic z toho neužije. A Theoden? Zníčený, prastarý a slepě naslouchající. a pak odvážný a hrdý, snažící se zahránit svůj lid z bezvýchodné situace, s vědomím, že není nikdo, kdo by mu mohl pomoci. Scéna, kdy stojí v šerosvitu komanty v Helmově žlebu a pronáší staroblé verše. V tom filmu není nikdo, kdo by hrál špatně.
asfaloth, přidáno 11.8. 2003 14:17:15
Ja neviem, čo sa ti nezdá, puberťák... Z môjho pohľadu môžem povedať, že Bilbo je veľmi podobný mojej predstave a hrá to výborne. Však uvidíme, počkajme si na Návrat.
A na Théodenovej roli fakticky negatívne zapracoval akurát scenár.

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 11.8. 2003 13:21:21
Puberťák: ehhh? Zajímavý názor :-) IMHO zrovna Bilbo je jednou z nejlépe zahraných postav vůbec... "Mountains, Gandalf! Mountains!" :-) A Théoden má bohužel trošku špatný scénář, ale hraje fantasticky!
puberťák, přidáno 11.8. 2003 13:16:06
Hezké, ale nepřesvědčivé.Nejhůře zahrané postavy Theodén a Bilbo.Žádné nadšení pro roli.Beru je že tam jsou a hrají.Ale opravdu jen hrají.Postavy neprožívají jako mnoho jiných.Snaha možná byla, ale na plátně nikoliv.Jestli chodil jen na to pivo tak to bude asi tím.
Renata, přidáno 11.8. 2003 9:15:08
Doporučuji si přečíst na Atlasu v rubrice Filmpub článek Aktuality z 11.8.
V Japonsku prý již prodali rekordní počet lístků na Návrat krále.

boromira, přidáno 9.8. 2003 20:18:56
Beruthiel: Přesně! To je přesně ten pocit, který jsem toho článku měla, že je to o něčem jiném, než obvykle.
beruthiel, přidáno 9.8. 2003 16:10:57
To semi totiž na celém PP líbí nejvíc, to nadšení, s kterým zučastnění o natáčení mluví. Jistě i jiní herci říkají o filmu který právě uvádějí do kin, jak to všechno bylo skvělé a jak na place fungovala úžasně přátelská atmosféra, ale když Billy Boyd mluví o tom, jak se s Monaghanem naháneli po ka kantýně tak je to prostě o něčem jiném
Samotný Johny Tolkien, přidáno 9.8. 2003 15:41:10
Když tak čtu všechny ty články ze zákulisí, tak bych chtěl bych aspoň tím, kdo v ruce drží tu klapku, abych mohl být u toho.
boromira, přidáno 8.8. 2003 18:53:13
Nevím, jak moc jsem se nechala oslnit, ale dýchlo na mě nadšení. Asi je to natáčení fakt bavilo.
Ruby, přidáno 8.8. 2003 18:06:45
Imrahil: Jakto že ne! A kvůli komu se Théodenovi splašil Bělohřívák? A koho pak Éowyn a Smíšek bránili před mrchožroutem, na kterém jel právě Černokněžný král? Bylo to sice takové letmé setkání, ale přece... :o)
Imrahil, přidáno 8.8. 2003 17:07:56
zajímavý článek až na maličkost,že se Theóden s Pánem Nazgulů vůbec v knize nesetkal!!!!!
Beladona, přidáno 8.8. 2003 14:44:36
MOOOC HEZKÉ!
asgard, přidáno 8.8. 2003 12:48:30
Hezké. www.asgard.webz.cz
Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist